Gfk: Zakupy dzieci a pieniądze z programu Rodzina 500+

Autor: www.dlahandlu.pl 29 listopada 2016 14:08

Według danych Gfk część pieniędzy otrzymywanych z programu Rodzina 500+ pośrednio zasili kieszonkowy budżet dzieci. Najczęściej kupowanymi kategoriami produktowymi z ich budżetu są napoje, słodycze i przekąski, te produkty kupuje około 50-60 proc. dzieci od 5 do 17 roku życia.

Dziewczęta częściej niż chłopcy kupują lody, kosmetyki, odzież i obuwie oraz owoce, za to chłopcy chętniej wydają pieniądze na fast food i gry komputerowe. Wraz z wiekiem ulega to zmianie, dzieci zaczynają odchodzić od tych bardziej „dziecinnych” kategorii zastępując je kategoriami „dorosłymi”, co szczególnie jest widoczne w kategorii kosmetyków. Dziewczęta w wieku 16-17 lat dwukrotnie częściej deklarują zakup tego rodzaju produktów niż ich młodsze koleżanki między 13 a 15 rokiem życia.

Powyższe zakupy dzieci realizują w trzech najbardziej popularnych w śród nich miejscach zakupu: tradycyjnym sklepie spożywczym, dyskoncie i sklepiku szkolnym, w których to miejscach najczęściej dokonują samodzielnie zakupu produktów spożywczych. Kupują korzystając również z maszyn vendingowych i internetu, choć w porównaniu z innymi źródłami skala zakupów tamże jest marginalna. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia począwszy od roku szkolnego 2015/2016 ze sklepików szkolnych zostały wycofane niektóre artykuły spożywcze. Jednak nie jest jeszcze obserwowana oczekiwana zmiana zwyczajów żywieniowych wśród dzieci. Zauważalne jest natomiast odchodzenie od zakupu tzw. niezdrowych produktów. Dzieciom, podobnie jak części dorosłych, nie jest obce pojęcie niezdrowej żywności, nawet tym najmłodszym. Co piąte z nich twierdzi, że nie unika kupowania tego rodzaju produktów. Natomiast tylko 12 proc. dzieci (wśród tych, które podzielają zdanie o istnieniu niezdrowej żywności) zdecydowanie unika kupowania niezdrowych produktów (34 proc. raczej unika).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.