GlobalData: Brytyjczycy coraz częściej robią posiłki w domu, spada liczba zamawiających na wynos

Autor: dlahandlu.pl 8 stycznia 2018 12:23

Trendy prozdrowotne wśród konsumentów w Wielkiej Brytanii doprowadziły do tego, że wzrasta liczba osób przygotowujących posiłki w domu, co przekłada się między innymi na poprawę sprzedaży naczyń kuchennych oraz spadek liczby osób kupujących żywność na wynos. Sklepy spożywcze wykorzystują preferencje kupujących do zdrowego odżywiania i zapełniają swoje półki produktami „wolnymi od”, np. bezglutenowymi czy bez cukru – informuje GlobalData.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez GlobalData, w ciągu ostatnich 12 miesięcy więcej kupujących w Wielkiej Brytanii przygotowało posiłek w domu – odsetek ten wzrósł z 78,3 proc. w 2016 roku do 83,8 proc. w 2017 roku. Przyczyną jest zainteresowanie zdrowym żywieniem.

Najnowszy raport firmy "Cooking and Baking 2017" pokazuje, że ten trend zwiększy sprzedaż naczyń kuchennych w Wielkiej Brytanii w ciągu najbliższych pięciu lat. W okresie 2017-2022 sprzedaż wyrobów piekarniczych osiągnie 256 mln funtów (plus 8,8 proc.), a sprzedaż garnków i patelni 805,5 mln funtów (plus 9,9 proc.).

- Pomimo sukcesu internetowych serwisów żywnościowych i dostawczych, takich jak Just Eat - który ostatnio wzmocnił swoją pozycję rynkową dzięki przejęciu dostawcy zdrowej żywności firmy Hungry House - trend zdrowego odżywiania doprowadził do spadku liczby kupujących na wynos, do 56,7 proc. w 2016 r., z 61,8 proc. w 2015 r. – czytamy w raporcie GlobalData.

Zdaniem Sarah Johns, analityka ds. handlu detalicznego w GlobalData, świadomość konsumencka i zainteresowanie zdrowym stylem życia są na porządku dziennym wśród kupujących. Wpływ na to maja między innymi znani szefowie kuchni i opiniotwórcy mediów społecznościowych, tacy jak Jamie Oliver, Joe Wicks i Hemsley + Hemsley, a także inicjatywy publiczne, takich jak kampania rządu Change4Life w Wielkiej Brytanii.

- Aplikacje dostarczające żywność, takie jak Deliveroo i Uber Eats, zapewniają łatwy i wygodny sposób jedzenia, jednak kupujący coraz częściej zdają sobie sprawę, że regularne zamawianie przekąsek na wynos w dłuższej perspektywie nie jest ani zdrowe, ani finansowo zrównoważone – mówi Sarah Johns.

Badania GlobalData potwierdzają również, że kupujący traktują gotowanie w domu jako sposób na zachowanie zdrowia, ponieważ czują, że daje im to większą kontrolę nad tym, co znajdzie się w posiłku. W 2017 r. zgodziło się z tym 67,4 proc. osób, co stanowi wzrost o 12,7 proc. w stosunku do ubiegłorocznej odpowiedzi.

- Sklepy spożywcze wykorzystują preferencje kupujących do zdrowego odżywiania, poświęcając więcej miejsca na półkach na produkty „wolne od" i o zredukowanych składnikach, np. bezglutenowe, bez mleka i bez cukru. Zaczynamy również widzieć, że trend prozdrowotny przenosi się na produkty nieżywnościowe. Np. John Lewis oferuje innowacyjne produkty, takie jak patelnie nieprzywierające, które wymagają mniej oleju i masła – dodaje Sarah Jones.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,57

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 1138

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.