GlobalData prognozuje wojnę cenową na rynku sklepów convenience

Autor: dlahandlu.pl 2 stycznia 2018 12:11

GlobalData prognozuje wojnę cenową na rynku sklepów convenience fot. Shutterstock.com

Rok 2017 na brytyjskim rynku handlowo-spożywczym stał pod znakiem konsolidacji, dywersyfikacji oferty supermarketów oraz zmiany nawyków żywieniowych i konsumpcyjnych. GlobalData spodziewa się dalszych zmian na rynku detalicznym żywności.

Zdaniem ekspertów GlobalData, wraz z konsolidacją branży handlu hurtowego w roku ubiegłym, w 2018 r. nastąpi intensyfikacja konkurencji na rynku convenience. Dzięki fuzji z Bookerem Tesco będzie mogło obniżyć ceny i zwiększyć siłę nabywczą. Doprowadzi to do erozji marży wśród operatorów convenience, a wiele niezależnych sklepów zostanie wypchniętych z rynku.

Analitycy spodziewają się również przyspieszenia homogenizacji sklepów typu convenience, ponieważ wiele z nich idzie w kierunku modelu typu "mini-supermarket". Jest to także spowodowane zmianą zwyczajów zakupowych konsumentów - młodsi klienci coraz częściej korzystają z sklepów typu convenience, aż 25,3 proc. z nich robi w większe zakupy w tych sklepach. W ten sposób placówki convenience przechwytują wydatki dokonywane dotąd w supermarketach. To wpłynie na zmianę ich modelu operacyjnego.

GlobalData prognozuje również, że inflacja nadal będzie wywierała presję na detalistów, w wyniku czego sklepy spożywcze będą poszukiwać sposobów dywersyfikacji działalności oraz pracować nad zwiększeniem gęstości sieci sprzedaży. Dzielenie wynajętej powierzchni z innymi detalistami (niespożywczymi) stanie się normą w modelach biznesowych supermarketów. 

Przedkryzysowy oligopol Wielkiej Czwórki (Tesco, Morrisons, Sainsbury's, Asda), który pozwolił utrzymać 4-procentowe marże, został całkowicie zdemontowany, w wyniku czego marże znacznie spadły. Wielu inwestorów ma obawy związane z wejściem w biznes handlu żywnością. Ponadto Brexit "wymusił" reakcję sieci handlowych, które postawiły sobie ambitne cele w zakresie oszczędności i marży. Wzrost kosztów produkcji jest rekompensowany redukcją etatów, poprawą efektywności łańcucha dostaw i innymi działaniami na rzecz oszczędności. Czas pokaże, jak sieci będą funkcjonować w trudnym otoczeniu rynkowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,88

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.