Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

GUS: Spadł wskaźnik ufności konsumenckiej

Autor: GUS 26 kwietnia 2013 13:05

W kwietniu 2013 r. odnotowano różnokierunkowe zmiany w nastrojach konsumenckich - podał GUS. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej, opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, obniżył się w stosunku do poprzedniego miesiąca (o 0,8 p. proc.) i ukształtował się na poziomie -30,2.

Na obniżenie się wartości wskaźnika wpłynęły prawie wszystkie składowe, zwłaszcza znacznie gorsze oceny dotyczące dokonywania ważnych zakupów (spadek o 3,6 p. proc.). Spadki pozostałych składowych były ograniczone do ok. ½ p. proc. Natomiast przyszła sytuacja ekonomiczna kraju jest oceniana nieco lepiej niż w poprzednim miesiącu (wzrost o 1,1 p. proc.).

Obecny poziom wskaźnika BWUK ukształtował się na podobnym poziomie jak w kwietniu 2012 r. (wzrost o 0,1 p. proc.).

Natomiast wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej,  opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się o 1,6 p. proc. i osiągnął poziom -37,1, co jest najwyższą wartością wskaźnika od sierpnia 2012 roku.

Wzrost wartości wskaźnika wynika z bardziej optymistycznych przewidywań dotyczących poziomu bezrobocia (poprawa aż o 7,5 p. proc.) oraz ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju. Obniżyły się natomiast wskaźniki dotyczące przyszłego oszczędzania pieniędzy (spadek o 1,7 p. proc.) i zmiany sytuacji finansowej gospodarstwa (spadek o 0,4 p. proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.