GUS: Sprzedaż detaliczna w 2015 r. wzrosła o 3,3 proc.

Autor: GUS, www.dlahandlu.pl 27 stycznia 2016 11:35

Według wstępnych szacunków GUS, sprzedaż detaliczna ogółem w 2015 r. była o 3,3% wyższa niż w roku poprzednim (kiedy obserwowano wzrost o 3,9%).

W przedsiębiorstwach o liczbie pracujących powyżej 9 osób wzrost sprzedaży detalicznej w 2015 r. był nieco mniejszy niż przed rokiem (3,7% wobec 4,1%). Od drugiego kwartału dynamika sprzedaży stopniowo słabła, a w czwartym kwartale – umocniła się.

Wzrost notowano m.in. w przedsiębiorstwach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 10,6%) oraz w grupie żywność, napoje i wyroby tytoniowe (o 3,5%).

Sprzedaż hurtowa w przedsiębiorstwach handlowych w 2015 r. była o 4,9% wyższa niż w poprzednim roku, w tym w przedsiębiorstwach hurtowych zwiększyła się o 4,1% (wobec wzrostu odpowiednio o 0,7% i 0,4% przed rokiem).

W styczniu br. ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym oceniany jest nieznacznie lepiej niż przed miesiącem. Pesymistyczne oceny, zbliżone do zgłaszanych w grudniu 2015 r., formułowane są przez jednostki mikro. Mniej niekorzystnie oceniają koniunkturę podmioty małe, a oceny firm dużych i średnich pozostają optymistyczne.

Wśród barier utrudniających działalność badanych przedsiębiorstw w styczniu br., podobnie jak w całym 2015 r., najbardziej dotkliwe pozostają: konkurencja na rynku, koszty zatrudnienia, wysokie obciążenia na rzecz budżetu oraz niedostateczny popyt. W porównaniu z sytuacją sprzed roku najbardziej zwiększyła się uciążliwość dotycząca niedoboru pracowników, a obniżyło się znaczenie bariery związanej z niedostatecznym popytem.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.