Hiper- i supermarkety odpowiadają za 24,6 proc. sprzedaży detalicznej

Autor: dlahandlu.pl na podstawie danych GUS 7 października 2016 11:30

Hiper- i supermarkety odpowiadają za 24,6 proc. sprzedaży detalicznej fot. GUS

W ubiegłym roku odnotowano wzrost liczby supermarketów i hipermarketów w porównaniu z rokiem poprzednim, w wyniku czego na jeden sklep tych kategorii przypadało średnio 5130 osób, podczas gdy w 2014 r. było to odpowiednio 5418 osób - czytamy z danych GUS.

W układzie regionalnym najwięcej ludności przypadającej na 1 supermarket i hipermarket odnotowano w województwie świętokrzyskim (7103 osób, wobec 7797 osób w roku poprzednim), najmniej zaś osób – odpowiednio 3785 – w województwie lubuskim, gdzie w roku 2014 było to 3865 osób.
W 2015 r. szacowany udział wartości sprzedaży realizowanej łącznie przez supermarkety i hipermarkety w sprzedaży detalicznej w sklepach i na stacjach paliw stanowił 24,6 proc. i był o 0,4 p. proc. wyższy niż przed rokiem.

Jak już pisaliśmy, na koniec 2015 r. szacowana liczba wszystkich sklepów w Polsce wyniosła prawie 361 tys. i była o 1,7 proc. wyższa niż przed rokiem. Powierzchnia sprzedażowa sklepów również wzrosła (o 3,5 proc.) i stanowiła wielkość ok. 36 189 tys. mkw. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9116

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.