Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Już ponad połowa rynku makaronów należy do marek własnych sieci

Autor: www.dlahandlu.pl 24 stycznia 2014 11:20

W okresie od grudnia 2012 r. do listopada 2013 r. rynek makaronów w Polsce zanotował 3-procentowy wzrost w odniesieniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Obserwowany wzrost nastąpił zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Wg analityków instytutu GfK w 2014 roku trend wzrostowy utrzyma się, zarówno jeśli chodzi o ilość, jak i wartość sprzedawanego makaronu.

Według analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK w monitorowanym okresie, polskie gospodarstwa domowe kupiły łącznie ponad 137 tys. ton makaronu. Na poziomie zakupów pojedynczego gospodarstwa domowego daje to przeciętnie ponad 10 kg zakupionego makaronu na gospodarstwo w ciągu 12 miesięcy. Częstotliwość zakupów tej kategorii wyniosła średnio 17 aktów zakupowych w ciągu roku. Najczęściej, bo aż 14 razy, kupowano makarony krótkie, przeznaczając na nie 75 proc. całkowitej sumy pieniędzy wydawanych rocznie na makaron. Z analiz wynika, iż polski rynek makaronów w ostatnim roku był wart 749 mln zł.

- Znanym na tym rynku markom coraz trudniej konkurować z markami własnymi sieci. Przede wszystkim ze względu na różnicę cen w przeliczeniu na kilogram makaronu. Produkty takich sieci sklepów jak Biedronka czy Lidl są o prawie 3 zł tańsze w przeliczeniu na kilogram produktu niż asortyment producentów markowych. Na przestrzeni kilku ostatnich lat udział marek własnych w rynku makaronów stale wzrastał, a w 2013 r. przekroczył 50 proc. - komentuje Urszula Adamowicz, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

Wg prognoz analityków GfK monitorujących ten segment rynku, w 2014 roku dynamika wzrostu tej kategorii utrzyma się na podobnym poziomie.

Liderem na rynku makaronów jest Biedronka, która posiada 28 proc. udziału ilościowego, z trzema głównymi markami: Vitalia, Dobrusia i Pastani. Z kolei wśród producentów markowych niezmiennie od kilku lat największy udział w rynku ma Lubella (12 proc.). Pozostali czołowi producenci makaronów markowych to: Eko-Mak, Makarony Polskie, Goliard i Czarneckie Makarony.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • mariusz 2014-01-24 21:04:25

    Szanowna redakcjo Czanieckie Makarony !!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,14

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.