Kategoria izotoników będzie się rozwijała

www.portalspozywczy.pl 16 maja 2014 13:01

Sprzedaż napojów izotonicznych ustabilizowała się na wysokim poziomie. W ciągu ostatniego roku Polacy kupili ponad 52 mln sztuk izotoników. Wartość rynku wyniosła tym samym blisko 146 mln zł - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paulina Włodarska-Grodzińska, dyrektor marketingu FoodCare.

Choć w porównaniu do poprzedniego roku rynek odnotował kilkuprocentowe spadki, dane Foodcare potwierdzają bardzo duże zainteresowanie napojami izotonicznymi. - 4MOVE, jeden z naszych flagowych brandów, stale się rozwija. Sukcesywnie umacnia pozycję w segmencie napojów izotonicznych, m.in. kosztem globalnych marek. Przykładowo, w marcu 2014 r. udziały rynkowe 4MOVE w ujęciu ilościowym w sztukach wrosły o 11 punktów procentowych wobec wyników odnotowanych w marcu 2013 r., podczas gdy nasz najbliższy zagraniczny konkurent odnotował spadek o ponad 9 punktów procentowych - wskazuje Paulina Włodarska-Grodzińska. - Ponadto, marka 4MOVE doskonale rotowała na sklepowych półkach. W supermarketach, będących jednym z najważniejszych kanałów dystrybucji izotoników, w marcu 2014 r. zarejestrowaliśmy ponad trzykrotny wzrost sprzedaży w porównaniu do lutego br., wyprzedając tym samym wszystkich konkurentów - zaznacza.

- Z kolei, w dużych sklepach spożywczych 4MOVE jest najchętniej wybieranym izotonikiem nieprzerwanie już od października 2013 r. Wyniki te ogromnie nas cieszą i stanowią potwierdzenie, że jesteśmy jednym z najsilniejszych graczy w segmencie - dodaje.

W ocenie dyrektor marketingu FoodCare, sytuację na rynku napojów izotonicznych w Polsce można określić mianem stabilizacji na wysokim poziomie. - Od kilku miesięcy wartość rynku utrzymuje się na podobnym pułapie i oscyluje w granicach 145-148 mln zł. Przy czym, obserwacja globalnych trendów napawa nas dużym optymizmem. Kategoria izotoników jest bardzo perspektywiczna i będzie się jeszcze rozwijała - prognozuje Paulina Włodarska-Grodzińska. - Stale rośnie liczba Polaków regularnie uprawiających sport i prowadzących aktywny tryb życia. Wraz z dbałością o zdrowie i sylwetkę, przybywa miłośników napojów izotonicznych - zauważa.

Zwraca również uwagę, że dodatkowym czynnikiem, który zapewne będzie skutkował wzrostem całej kategorii, są liczne duże wydarzenia sportowe odbywające się w tym roku, m.in. piłkarskie mistrzostwa w Brazylii. - Już teraz obserwujemy zwiększoną aktywność marketingową producentów napojów izotonicznych związaną z tym wydarzeniem. Nie mam wątpliwości, że ogromne wydatki marketingowe wpłyną na rozwój całej kategorii - mówi dyrektor FoodCare.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,51

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8047

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.