Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koniunktura w handlu oceniana negatywnie

Autor: www.dlahandlu.pl 23 grudnia 2013 09:58

Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym oceniany jest pesymistycznie, gorzej niż w listopadzie, choć lepiej niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. Diagnozy i prognozy sprzedaży oraz sytuacji finansowej są negatywne, gorsze od formułowanych przed miesiącem. Dyrektorzy przedsiębiorstw zapowiadają, iż ceny towarów w najbliższych trzech miesiącach mogą rosnąć nieco wolniej niż oczekiwano w listopadzie - podał GUS.

W poszczególnych klasach wielkości i branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. W podziale na klasy wielkości najbardziej negatywnie koniunkturę oceniają jednostki o liczbie pracujących do 49 osób, natomiast pozytywnie – jedynie podmioty duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób). Przedstawiciele wszystkich prezentowanych branż zgłaszają pesymistyczne oceny koniunktury: żywność (minus 11 – spadek o 5 p. proc.), pojazdy samochodowe (minus 8 – spadek o 4 p. proc.), artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 5 – spadek o 4 p. proc.) oraz włókno, odzież, obuwie (minus 2 – spadek o 4 p. proc.).

Spośród badanych jednostek, w grudniu 4,5% proc. podmiotów nie odczuwa żadnych barier w prowadzeniu bieżącej działalności (4,6 proc. przed rokiem). Największe trudności napotykane przez przedsiębiorców zgłaszających występowanie barier związane są z konkurencją na rynku (barierę tę sygnalizuje w grudniu br. 59 proc. przedsiębiorstw, 57 proc. w analogicznym miesiącu ub. r.) oraz kosztami zatrudnienia (56 proc. w grudniu br., 55 proc. przed rokiem). W ujęciu rocznym w największym stopniu spadło znaczenie bariery związanej z niepewnością ogólnej sytuacji gospodarczej (z 45 proc. do 37%). 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,46

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8660

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555168

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.