Konsumenci chcą naturalnej żywności

www.portalspozywczy.pl 23 marca 2015 12:06

Konsumenci, niezależnie od szerokości geograficznej, chcą odżywiać się zdrowo. Na pytanie o wpływ jedzenia na jakość życia aż 66 proc. mieszkańców Europy, Azji, obu Ameryk i Brazylii odpowiedziało, że zdrowa dieta i naturalna żywność mają dla nich ogromne znaczenie.

To jeden z najważniejszych wniosków wyciągniętych na podstawie globalnych badań konsumenckich Ośrodka Badania Opinii Publicznej TNS przeprowadzonych na zlecenie Grupy GNT - największego na świecie producenta Żywności Barwiącej. Badaniem objęto aż 5.000 respondentów z 10 różnych krajów.

W związku z toczącymi się od dłuższego czasu dyskusjami na temat tzw. "czystej etykiety", GNT i TNS uściśliły, co konsumenci rozumieją pod pojęciem żywności naturalnej i jak postrzegają jej określone składniki - zwłaszcza te o właściwościach barwiących. Zbadano także, jak konsumenci czytają etykiety i zamieszczone na nich komunikaty. Szczególną uwagę poświęcono przy tym czterem kategoriom produktów (napoje, słodycze, jogurty i lody).

- Konsumenci na całym świecie są coraz bardziej świadomi stosowania w żywności określonych dodatków, takich jak barwniki, aromaty czy konserwanty. Dobitniej daje się też słyszeć głosy upominające się o substancje naturalne w miejsce dodatków syntetycznych. Jednym z głównych celów naszego badania było określenie skali tego zjawiska, by pomóc producentom żywności w lepszym zrozumieniu oczekiwań konsumentów w tym zakresie - stwierdził Jacek Meszka, dyrektor zarządzający GNT Polska.

Pierwsze wnioski na temat preferencji konsumentów można wysnuć na podstawie szczegółowej analizy zwyczajów żywieniowych. Badania pokazały, że konsumenci w krajach objętych ankietą przywiązują ogromną wagę do tego, by jedzenie było zdrowe i naturalne, przy czym oczekiwania co do ‘naturalności' produktów nie są formułowane przez respondentów równie wyraźnie, co zdeterminowane jest różnicami w stylu życia i oczekiwaniach.

Głęboką świadomość potrzeby zdrowego odżywiania daje się zauważyć wśród mieszkańców Azji i Ameryki Południowej. Ponad 70 proc. wszystkich konsumentów w tych regionach dba o to, by produkty spożywcze i składniki żywności były pochodzenia naturalnego. Niestety, często z uwagi na brak czasu lub informacji pozwalających na rzetelną ocenę produktów i ich składu, respondenci w tych krajach często decydują się na odstępstwa od stosowania dobrze zbilansowanej diety.

Wyraźnie też widać, że żywności naturalnej oczekują też mieszkańcy Europy i Stanów Zjednoczonych, przy czym na tych rynkach zaobserwowano pewne różnice w stosunku do Azji i Ameryki Południowej. Duża część konsumentów nie tylko doskonale zdaje sobie sprawę, że zdrowe odżywianie jest niezwykle ważne, lecz ma także możliwości oraz chęci poświęcenia czasu i pieniędzy na to, by ich dieta była optymalna. Aż 20-35 proc. mieszkańców Francji, Niemiec, Polski, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych z pełną świadomością analizuje skład nabywanych produktów pod kątem naturalności składników.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Anita 2015-03-26 08:01:22

    Mam nadzieję, że Polscy producenci wezmą sobie te wyniki do serca. Tracę mnóstwo czasu na wyszukiwanie mięsa i wędlin, które mają w swym składzie mięso, a w wędlinach przyprawy i sól. Nie mogę ciągle kupować świniaka, jemy później te produkty pół roku. Chcę pójść do sklepu i mieć możliwość wyboru. Na lewo mięso i wędliny naturalne, na prawo chemia syntetyczna z dodatkiem mięsa i jego pochodnych. Męczy mnie stanie w kolejce a później czytanie składu. Nawet jak znam produkt, to za każdym razem czytam, bo nie wiadomo, czy aby coś nie zostało zmienione, tracę więc czas podwójnie, a czas to pieniądz, drodzy producenci.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7646

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.