Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Konsumenci chcą płacić więcej za rzetelną informację o jakości żywności

www.portalspozywczy.pl 17 kwietnia 2014 12:25

Rodzajów opakowań inteligentnych czy aktywnych jest mnóstwo. Z tymi drugimi spotykamy się na co dzień w naszym kraju. Na opakowania inteligentne musimy poczekać. Wydaje się, że spełniają one swoją rolę, skoro przeprowadzone badania wskazują, iż konsumenci są skłonni dopłacić 6 proc. wartości produktu, by dostać prawdziwą informację nt. jakości kupowanej żywności - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Karolina Wojdała, Specjalista ds. Badań Laboratorium Żywnościowego TÜV Rheinland Polska.

Dużym zainteresowaniem przedstawicieli branży spożywczej cieszą się opakowania aktywne i inteligentne. Aktywnych, jak nazwa wskazuje, aktywnie współgrających z zapakowanym produktem, absorbując z niego wilgoć, by np. landrynki nie były posklejane. Natomiast inteligentne są bardziej popularne na rynkach zachodnich. Dzięki nim konsument ma np. możliwość wyboru takiego jabłka, które w największym stopniu odpowiada jego gustom, jeśli chodzi o dojrzałość, gdyż taką informację w formie barwnej etykiety ma na opakowaniu.

- Etykieta stosownie do stężenia wydzielanych związków podczas dojrzewania,reaguje na nie, informując, w jakiej fazie „życia" jest produkt. Czy jest twardy, czy już soczysty i miękki. Inne inteligentne etykiety z kolei informują np. o tym, czy dana paczka mrożonki została rozmrożona na którymś z etapów dystrybucji. Jeśli tak, to wiadome jest, że konsument jej nie kupi. Weźmie taką, która wskazuje na zachowanie warunków zamrażalniczych zgodnie z prezentowaną legendą. A zatem, opakowania nowej generacji sprzedają i nie sprzedają produktów spożywczych „kosztem" zapewnienia wymaganej jakości - mówi Karolina Wojdała.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • polo 2014-05-05 11:06:12

    To jest chore ! Psim obowiązkiem producenta jest informacja o tym, co sprzedaje. A tymczasem, ja mam za to dopłacać ...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.