Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na walory zdrowotne słodyczy

www.portalspozywczy.pl 8 maja 2016 10:17

Spożycie słodyczy w Polsce wykazuje tendencje wzrostowe. Słodycze są stałym elementem diety Polaków, którzy zwracają też coraz większą uwagę na ich walory zdrowotne – wynika z raportu „Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności” przygotowany przez Bank BGŻ BNP Paribas we współpracy z firmą badawczą GfK.

Według badań budżetów gospodarstw domowych przeprowadzonych przez GUS spożycie czekolady i wyrobów cukierniczych łącznie zwiększyło się w latach 2005–2014 o 36 proc. do 4,56 kg/os. rocznie.

- Kupując słodycze, podobnie jak przy wyborze innych produktów spożywczych, konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na ich walory zdrowotne. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się więc np. czekolady z wysoką zawartością kakao, uważane za źródło magnezu, czy batony z ziarnem zbóż – informują autorzy raportu.

- Zwiększa się również popyt na produkty w opakowaniach zbiorczych, zawierających mniejsze porcje, czy niskokaloryczne typu light. Osobną kategorią wykazującą wzrost są słodycze bezglutenowe czy bezcukrowe kierowane do specjalnej grupy odbiorców - dodają.

W przypadku dość dużej grupy ankietowanych przez GfK „Polska na widelcu” słodycze wciąż stanowią stały element diety.

24 proc. respondentów deklaruje, że czekoladę oraz batony i wafle je przynajmniej dwa razy w tygodniu. Tak samo często 19 proc. ankietowanych spożywa cukierki.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.