Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Konsumenci kupują oczami, wygląd opakowania kluczowy przy wyborze produktu

www.portalspozywczy.pl 14 listopada 2013 14:20

- Zdecydowana większość konsumentów zwraca uwagę na samo opakowanie mimo, że ostentacyjnie deklaruje, że tak nie jest - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Adam Marczuk, Project Manager, Head of R&D w firmie Werner Kenkel Sp. z o.o.

Adam Marczuk przytacza badania, z których wynika, że "decyzja zakupowa" podświadomie podejmowana jest w przeciągu pierwszych 2-3 sekund od obejrzenia półki z produktami. - Jeżeli opakowanie nie zwróci na siebie uwagi w tym czasie konsument je ominie i w efekcie wybierze inny produkt. Jeden z czołowych koncernów branży kosmetycznej komunikował parę lat temu o efekcie tzw. "drivingu do półki". To na bryle opakowania, szacie graficznej i sposobie prezentacji spoczywa odpowiedzialność niemego sprzedawcy - "nakłonienia" do podejścia do półki i odpowiedniej "reklamy" zawartości - komentuje.

Ekspert Werner Kenkel zwraca uwagę, że każdy z konsumentów jest inny, ma odmienne wyczucie estetyki, reprezentuje inny status materialny, jest w różnym wieku - dlatego systemy promocyjne łączące design razem z produktem są ściśle "stargetowane" na konkretnego odbiorcę.
- Jedna grupa klientów widząc estetyczne, kolorowe opakowanie wykonane z zachowaniem wysokiej jakości odnosi wrażenie, że i sam produkt jest produktem premium. Druga grupa - młodsza - poszukuje wizualnych trendów na szacie graficznej, a jeszcze inna usiłuje znaleźć produkty atrakcyjne tylko i wyłącznie cenowo bez względu na wygląd pudełka. Jak różne grupy by nie były łączy je jednak jedno: wszyscy konsumenci nie tyle od razu kupią, ale na pewno zwrócą uwagę na unikatowy design na półce niezależnie od ilości kolorów i lakieru. Jeżeli na regale sklepowym wśród mozaiki i tęczy barw opakowań kartonowych znajdzie się kilka szarych lub jednobarwnych to właśnie one będą się wyróżniać tzn. przykują uwagę. Analogicznie wygląda kwestia bryły - jeżeli wszystkie na ekspozycji są prostopadłościenne, konstrukcja owalna, obła - inna jako pierwsza zwróci na siebie uwagę - potwierdza Adam Marczuk.

Antoni Łuchniak z firmy projektującej opakowania xixi Studio z Łodzi potwierdza, że konsumenci zwracają uwagę na wygląd opakowania w sposób nieświadomy. - Produkt musi przede wszystkim być skierowanym do odpowiedniego klienta. Jeśli odbiorcą naszych wyrobów jest np. osoba o niskich dochodach, zwracająca uwagę przede wszystkim na cenę, to opakowanie musi właśnie to komunikować - przystępność cenową. Nie ma sensu tworzenie dla takiego produktu opakowania pozycjonującego - a raczej stylizującego - na wyższą półkę cenową, ponieważ wtedy docelowy odbiorca nie zwróci na niego uwagi, nawet jeśli cena pozostanie bez zmian - komentuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,89

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.