Konsumenci wędlin czytają etykiety

www.portalspozywczy.pl 27 maja 2016 09:48

Wybierając produkty wędliniarskie konsumenci coraz częściej szczegółowo analizują ich skład, kierują się etykietą oraz szukają wyrobów o wysokiej mięsności.

Paweł Świerkula, wiceprezes Promaru, przyznaje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że w ostatnich latach wyraźnie wzrosło zainteresowanie produktami z ograniczoną liczbą dodatków oznaczanych jako „E”, bezglutenowych, bezpiecznych dla alergików.

- Ta tendencja jest z jednej strony dyktowana przez końcowego konsumenta, który coraz bardziej świadomie wybiera produkty żywnościowe i czyta etykiety. W przypadku produktów mięsnych bardzo ważną informacją dla końcowego konsumenta jest podawana na etykiecie zawartość mięsa. Badania pokazują, że Polacy przywiązują coraz większą wagę do pochodzenia produktu, poszukują tradycyjnych receptur, zdrowszych produktów - wyjaśnia.

Jak dodaje, takie zachowania dostrzegają także sieci handlowe, czego przykładem jest akcja Biedronki we współpracy z Instytutem Żywności i Żywienia "Czytajmy etykiety”. Zdaniem wiceprezesa Promaru rosnąca dzięki temu wiedza konsumentów oznacza także wyższe wymagania dla producentów żywności.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    17,66

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.