Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

KP: Spożycie piwa w tym roku może lekko spaść

www.portalspozywczy.pl 23 maja 2013 13:56

Kompania Piwowarska spodziewa się, że rynek piwa w Polsce w tym roku może lekko spaść z powodu m.in. kiepskiej pogody i słabej gospodarki, po tym jak w poprzednim roku rynek piwa wzrósł o 4,2 proc.

- Biorąc pod uwagę czynniki ekonomiczne, a także pogodowe, to w tym roku spodziewam się lekkiego spadku rynku. W marcu i kwietniu były spadki konsumpcji ze względu na pogodę. Mówiąc o małym spadku mam na myśli 1-2 proc., i to o ile lato zacznie i skończy się wtedy kiedy powinno się zacząć i skończyć - mówi Rob Priday, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Zaznacza, że na rynku utrzymują się tendencje do wybierania przez konsumentów tańszych marek piw. Jednocześnie trwa rozwój w handlu nowoczesnym, w szczególności dyskontów, promujący wzrost segmentu piw ekonomicznych. Spadek handlu tradycyjnego - nadal największego kanału - został zahamowany.

- Spodziewałem się, że mając mniej pieniędzy w portfelu ludzie będą je wydawać na coś bardziej wartościowego niż kupując jak najtańsze piwa z jak najwyższą zawartością alkoholu - powiedział Priday.

Według KP w ubiegłym roku (zakończonym w marcu 2013 roku tak jak kończy się rok obrotowy KP) sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o 4,2 proc. do 38 mln hektolitrów m.in. dzięki dobrej pogodzie w pierwszej połowie roku i Euro2012. W drugiej połowie roku konsumpcja zahamowała z powodu długiej zimy i także słabych wyników w gospodarce.

- To był najbardziej ekscytujący rok od wielu lat w Polsce i to było coś, co się działo nie poza Polską, ale w samej Polsce. (...) rynek europejski spadał w ubiegłym roku np. w Niemczech był lekki spadek, w UK właściwie rynek był bez zmian, podobnie jak w Czechach - powiedział Priday.


- W pierwszej połowie roku cała branża skorzystała z dobrych warunków pogodowych, oraz, do pewnego stopnia, z dodatkowych emocji związanych z wydarzeniami sportowymi w Polsce. Później natomiast doświadczyliśmy prawdopodobnie najdłuższej w historii zimy. Spadło zaufanie polskich konsumentów - na ich obawy zaczęła mieć wpływ sytuacja w Europie, co miało negatywny wpływ na sprzedaż branży w drugiej połowie roku - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    17,59

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.