Mięso prędzej czy później się skończy. Koncerny przygotowują nas na nieuniknione zmiany

Autor: wyborcza.pl 23 lutego 2019 10:35

Rezygnujemy ze zwierzęcych produktów ze względów etycznych, ale też dla zdrowia i dla dobra środowiska. Ale wkrótce to już nie będzie wybór, bo mięsa i tak będzie bardzo mało - pisze wyborcza.pl

W składzie żywności będzie coraz więcej białka grochowego. To typ białka, z którego tworzyć można nowe produkty, których konsystencja i smak mogą być analogami mięsa. W USA burgery z tego białka można kupić od firmy Beyond Meet, najbardziej znanej wśród producentów mięsnych alternatyw. 

Na głównej półce w sklepie będą więc: wieprzowina z glutenu pszennego, „krewetki” z alg, drób, wołowina i ryby z probówki albo alternatywy produkowane z soi, "bekon" z grzybów, burgery z białka groszkowego, masło z aquafaby (woda z gotowania ciecierzycy), ser z nerkowców, lody z mleka kokosowego, mozzarella z oleju kokosowego, jogurt z migdałów, mleko bananowe, jogurt z groszku. Te produkty już istnieją, mają je w portfolio amerykańskie firmy, które specjalizują się w produkcji żywności wegetariańskiej i wegańskiej.  

Globalny handel widzi potencjał w roślinach. Danone za 10,4 mld dol. przejął WhiteWaveFoods, właściciela organicznych, roślinnych odpowiedników nabiału (w Polsce znane m.in. mleko i jogurt pod marką Alpro należącą do tego producenta). 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,83

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6713
Ilość aktualnych ofert: 283277

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.