PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Młodzi Polacy najrzadziej używają własnych opakowań na produkty na wagę

Autor: dlahandlu.pl 3 grudnia 2019 11:50

Młodzi Polacy najrzadziej używają własnych opakowań na produkty na wagę Fot. Shutterstock

61,3 proc. Polaków stara się wybierać produkty zapakowane ekologicznie, ale tylko 26,5% przyznało, że zdarza im się nie kupić produktu, tylko dlatego, że jest zapakowany w plastik - wynika a ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników aplikacji Moja Gazetka. Co ciekawe, to respondenci z grupy wiekowej 65+ najchętniej używają własnych, wielorazowych opakowań na produkty na wagę (odpowiedziało tak 59,3 proc. osób w tej grupie). Najrzadziej korzystają z nich osoby w wieku 23-34 lat — jedynie 35,8 proc.

W ankiecie 42,9% zadeklarowało natomiast, że są w stanie zapłacić więcej za produkt zapakowany ekologicznie — nawet, jeśli od zapakowane w inny sposób różni się rzeczywiście tylko rodzajem opakowania.

Dobrą wiadomość niosą liczby na temat wielorazowych toreb. Własne torby do pakowania zakupów nosi ze sobą aż 96,3% ankietowanych. Mniej z nich — bo 39,6% - używa wielorazowych woreczków na produkty na wagę.

Respondenci okazali się wrażliwi na problem ograniczonych w oczach konsumenta możliwości recyklingu. Aż 81,6% zwróciło uwagę, że dostępność zwrotnych opakowań powinna być większa. 98,2% uważa też, że automaty do zwrotu butelek z kaucją są zbyt mało powszechne.

W ankiecie dostało się także papierowym gazetkom reklamowym. Zdaniem 91,1% badanych powinny być drukowane w mniejszym nakładzie, a 95,9% sądzi, że druk takich materiałów powinien odbywać się z wykorzystaniem wyłącznie papieru z recyklingu.

49% ankietowanych podczas codziennych zakupów sięga po żywność ekologiczną, jeśli jest dostępna. 52,1% badanych owoce, warzywa i jajka częściej kupuje na bazarach niż w supermarketach.

26,4% okazjonalnie robi zakupy w sklepach ze zdrową żywnością, a 7,4% kupuje artykuły spożywcze głównie tam — częściej, niż w marketach. 

Mieszkańcy miejscowości poniżej 10 tys. mieszkańców kupują warzywa, owoce i jajka na bazarach i w warzywniakach najczęściej (60,6%). Z kolei mieszkańcy największych miast — powyżej 500 tys. mieszkańców — najrzadziej (40,7%).

W ankiecie wzięło udział 2563 osób. 19,5% to mężczyźni, a 80,5% to kobiety. Zdecydowana większość - 83,9% respondentów — to osoby w wieku 18-44 lat. Dodatkowo 8,3% grupy to przedsiębiorcy.

Respondenci pochodzą z miejscowości i miast o różnej wielkości. Wyniki w tej kategorii rozkładają się dość proporcjonalnie — od 14% do 26,7%.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7727
Ilość aktualnych ofert: 496784

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.