Mocną stroną segmentu serów premium jest brak dostępnych zamienników

www.portalspozywczy.pl 18 maja 2015 16:16

Wartość rynku serów to ponad 5 miliardów złotych. Polacy bardzo lubią sery, to obok pieczywa, wędlin, owoców i warzyw, podstawowy produkt koszyka zakupowego. Po wódce i piwie to trzecia największa kategoria FMCG – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Krzysztof Chmura, Dyrektor Sprzedaży Hochland Polska.

Sery z segmentu premium sprzedają się dobrze, są mało podatne na kryzys. Do tej grupy zaliczane są produkty wyróżniające się jakością, składem, miejscem pochodzenia oraz recepturą. Najszybciej rosnące segmenty to właśnie te bardziej wyrafinowane - chociaż nadal bardzo małe segmenty typu feta, sery pleśniowe, w zalewie – mówi Krzysztof Chmura.

Według ekspertów powinny to być produkty dobre, czy wręcz doskonałe jakościowo, firmowane znaną marką i elegancko opakowane. W krajach zamożnych udział żywności typu premium wynosi ok. 5-10 proc. w całym rynku. - W Polsce natomiast jest to około 3 proc. co sprawia, że rynek jest wciąż bardzo przyszłościowy, a przy tym odznacza się stabilnością i odpornością na cykle koniunkturalne – uważa dyrektor sprzedaży Hochland Polska.

W jego opinii, konsumenci kupujący produkty premium nie zmieniają łatwo przyzwyczajeń zakupowych. - W przyszłości ma być jeszcze lepiej. Zgodnie z danymi prezentowanymi przez Bloomberg, w latach 2014 i 2015 zarówno wolumen sprzedaży jak i EBITDA oraz zyski netto Spółek z indeksu WIG Spożywczy będą wykazywać trend wzrostowy. Podobnie zachowywać się będą marże: marża ze sprzedaży brutto, ROA oraz ROE – mówi dyrektor Chmura.

Podkreśla, iż mocną stroną segmentu serów premium jest brak dostępnych zamienników. Sprzedaż detaliczna serów premium odbywa się poprzez wszystkie podstawowe kanały ze szczególnym naciskiem na sklepy specjalistyczne oraz delikatesy

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,51

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8047

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.