Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Mundial wpłynie na wzrost sprzedaży piwa

www.portalspozywczy.pl 11 lipca 2014 09:08

Dla branży piwnej maj i czerwiec nie były najlepsze pod względem pogody, ale rozpoczęte w połowie czerwca mistrzostwa świata w piłce nożnej w Brazylii przekładają się na spożycie piwa, głównie w branży HoReCa - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.

- Jeszcze nie ma danych za pierwszą połowę roku, natomiast to co można powiedzieć, to po pierwszym kwartale rynek był w okolicach stabilizacji, a potem kwiecień był dobry dla branży. To było przygotowywanie się do sezonu i wtedy też jest większa sprzedaż - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Z danych firmy Nielsen, które jednak dotyczą tylko rynku detalicznego, widać, że w kwietniu był wzrost w kategorii piwo o 4,0 proc., ale z kolei w maju był spadek o 3 proc. Maj nie rozpieszczał nas pogodowo i czerwiec też nie jest zbyt dobry pogodowo, więc wyniki branży są umiarkowane - dodaje.

- Jeśli chodzi o wpływ mundialu to rzeczywiście trochę się to przekłada na naszą branżę, bo na pewno jest to bardzo silna okazja do konsumpcji piwa, więc to pomaga. Jednak trzeba pamiętać o tym, że mistrzostwa to wydarzenie krótkoterminowe, z większym przełożeniem na gastronomię - mówi również Tomasz Bławat.
Dodaje, że efekty mundialu na branżę będzie można podsumować w pierwszych dniach sierpnia.

Mimo, że konsumpcja piwa w Polsce jest już wysoka - przeciętny Polak wypija około 98 litrów piwa rocznie - to przedstawiciele branży liczą, że jeśli będzie dobre lato i dzięki Mundialowi Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii branża ma szanse zanotować wzrost sprzedaży wolumenowej, mimo, że na początku roku branża mówiła jedynie o zahamowaniu spadków.

Rynek może wzrosnąć tez m.in. dzięki coraz bogatszej ofercie piw specjalnych, niepasteryzowanych i smakowych, po tym jak rok 2013 okazał się właśnie rokiem piw specjalnych i innowacji. Dodatkowo za wzrostem rynku w tym roku przemawiać może oczekiwana poprawa nastrojów konsumenckich.

W całym 2013 roku spożycie piwa w 2013 roku w Polsce spadło o ponad 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,01

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.