Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Na rynku lodów zaostrza się konkurencja

www.portalspozywczy.pl 30 czerwca 2014 14:23

Rentowność biznesu lodowego z roku na rok jest coraz trudniejsza. Ostra walka pomiędzy firmami na rynku powoduje, że marże są niższe - mówi Daniel Malczyński, sales manager w firmie Widan, która jest dystrybutorem mrożonej żywności.

Jak mówi, w Polsce jest 300-400 podmiotów zajmujących się dystrybucją lodów, jest to dosyć dużo. - W większości są to regionalne firmy o niewielkim zasięgu, jednak powodują, że konkurencja na rynku jest bardzo silna. Tymczasem rentowność biznesu lodowego z roku na rok jest coraz trudniejsza. Ostra walka pomiędzy firmami na rynku powoduje, że marże są niższe - mówi Daniel Malczyński, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Do tego dochodzą wahania pogodowe. Np. w kwietniu realizacja zamówień była na poziomie 70 proc., w porównaniu do ubiegłego roku. To efekt złej pogody - marzec był zdecydowanie lepszy niż rok temu, ale cały wzrost marcowy został zniwelowany przez fatalną pogodę w kwietniu. Do tego doszły święta, które w naszej branży raczej szkodzą niż pomagają - dodaje.

Widan jest dystrybutorem żywności w trzech segmentach: lodów, mrożonek oraz pieczywa mrożonego. Firma obecnie obsługuje około 3 tys. klientów, w tym: tradycyjne sklepy detaliczne, sieci handlowe, szeroko rozumiany kanał HoReCa oraz placówki zbiorowego żywienia.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    7,32

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.