Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Najczęściej kupowane wina znajdują się w przedziale 15-25 zł

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 3 lutego 2014 12:09

Porównując Polskę do krajów zachodnich pod względem ilości spożywania wina wciąż jesteśmy nowicjuszami. Świadczyć o tym mogą chociażby dane dotyczące spożycia per capita. Podczas gdy w Polsce wynosi ono nieco ponad 3 l, na zachodzie średnia oscyluje między 25-40 l na osobę . Faktem jest jednak to, że polski rynek wina gronowego od lat odnotowuje systematyczny wzrost, a Polacy coraz bardziej interesują się tym, co i jak piją. Co prawda sami deklarujemy, że nasza wiedza jest ciągle niewielka (80 proc. Polaków ocenia ją jako żadną lub bardzo ograniczoną ) to jednak zainteresowanie tematyką winiarską zdecydowanie rośnie.

Polacy sięgają przede wszystkim po wina stołowe (61,7 proc.). Zdecydowanie rzadziej po wina deserowe i wermuty (19,8 proc.) oraz wina musujące i szampany (18,4 proc.) . W obrębie win stołowych rok do roku widać systematycznie przesuwające się preferencje z win słodkich na półwytrawne i wytrawne (obecnie w sumie 62 proc. całości udziału w rynku) . Jeżeli chodzi o kolor to gustujemy w odmianach czerwonych (65 proc.) , jednak najszybciej rośnie popularność win różowych. Dokonując wyboru polski konsument coraz częściej kieruje się jakością i smakiem, nadal jednak ważnym kryterium pozostaje cena. - Najczęściej kupowane wina znajdują się w przedziałach 15-20 zł oraz 20-25 zł za butelkę. Na wina powyżej 30 zł decyduje się zaledwie 3,2 proc. ogółu kupujących. - relacjonuje Konrad Działak, Dyrektor Marketingu firmy Jantoń S.A Sp.K.
Najpopularniejszymi winami w ostatnich latach były wina bułgarskie.

- Rok 2013 r. w ilościowej sprzedaży należał przede wszystkim do win francuskich oraz amerykańskich i hiszpańskich. Wśród 10 marek najchętniej polecanych przez Polaków niezmiennie znajdują się produkty naszych członków, m.in. Cin&Cin (Ambra S.A.), Kadarka Prestige (Jantoń S.A Sp.K.) czy Nalewka Babuni (Vinpol Sp. z o.o.) - mówi Elżbieta Pawłowska, Dyrektor Biura Polskiej Rady Winiarstwa.

Przeważająca część sprzedaży ilościowej wszystkich win (ponad 90 proc.) przypada na sklepy detaliczne, wśród których najważniejszym kanałem są dyskonty. Zdecydowanie marginalny udział w tym względzie mają specjalistyczne sklepy z winami - ok 1proc.- mówi Michał Rozalicz, Dyrektor Marketingu firmy Ambra S.A. Ogromna popularność dyskontów i rywalizacja o klienta spowodowały, że poszczególne sieci zaczęły intensywnie rozszerzać swój asortyment win. W ramach tych działań, w portfolio niektórych sklepów znalazły się produkty z wyższej półki, niemal z każdego zakątka świata. Dzięki temu konsumenci otrzymali możliwość zetknięcia się z trunkami wcześniej im nieznanymi, co znacząco przyczynia się do rozbudzenia winiarskiej świadomości Polaków. Paradoksalnie skutkiem tego może być wzmożona potrzeba odkrywania nowych smaków, która skieruje kroki konsumentów do coraz liczniej powstających winiarni. Tam znajdziemy nie tylko różnorodne, unikatowe wina, ale również cenne porady ekspertów.  

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,33

  • Min

    8,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.