Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Najczęstszą nieprawidłowością w znakowaniu jaj był brak kodu na całości lub części partii

www.farmer.pl 29 listopada 2014 20:21

Oznaczanie skorup jaj pozwala zweryfikować producenta, a także ustalić drogę, jaką przebył produkt. Jest zatem gwarancją jego bezpieczeństwa i odpowiedniej jakości - informuje www.farmer.pl.

Jaja trafiające do obrotu handlowego, zgodnie z unijnymi przepisami obowiązującymi w naszym kraju od 1 maja 2004 roku muszą być znakowane. Niezbędny kod producenta jest wybijany na skorupie w zarejestrowanych zakładach pakowania (często jeszcze u producenta).

Szereg cyfr (11) składających się na kod, mówi nie tylko o zakładzie wytworzenia, ale między innymi o kraju, z jakiego pochodzi jajo, a także o metodzie chowu kury, która je zniosła. Stemple z atramentów spożywczych wykonywane są przy użyciu specjalnych drukarek lub automatycznej maszyny sortującej.

Obowiązkiem zakładu produkującego jaja jest, zatem dostarczenie do odbiorcy jaj oznakowanych w prawidłowy sposób (z wyjątkiem producentów utrzymujących do 50 kur nieśnych, sprzedających jaja klientom końcowym na terenie powiatu, w którym zostało ono wyprodukowane lub powiatów sąsiednich, a w miejscu sprzedaży udostępnili niezbędne dane). Kontrola UOKiK w powyższym zakresie, przeprowadzona w 2013 roku ujawniła tymczasem, że najczęstszą nieprawidłowością był brak kodu na całości lub części partii jaj, rzadziej stempel na skorupce był nieczytelny.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    9,28

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.