Napoje gazowane typu light opanowały półki hipermarketów

Autor: Nielsen, dlahandlu.pl 27 marca 2019 09:27

Producenci napojów gazowanych zadbali już o to, by polski konsument mógł nadal pić swoje ulubione napoje bez wyrzutów sumienia. Średnia liczba SKU napojów gazowanych typu light w hipermarketach wzrosła o 40% w ciągu ostatnich 12 miesięcy, więc kupujący mają z czego wybierać.

Rynek napojów bezalkoholowych nie pozostaje obojętny na dynamicznie rozwijające się trendy konsumenckie. Tworząc nowe produkty, czy też weryfikując obecny asortyment należy mieć na uwadze rosnącą rolę trendu zdrowotnego. Co to oznacza dla branży napojowej?

- Polski konsument coraz chętniej pije wodę, choć nadal wypija jej rocznie znacznie mniej niż np. Niemiec (Polacy piją średnio 112 litrów wody butelkowanej rocznie, podczas gdy Niemcy aż 171 litrów), z drugiej strony nie rezygnuje całkowicie z soków, napojów, czy też napojów gazowanych. Nadal duża grupa konsumentów oczekuje od napojów po prostu smaku, ale po inne produkty

sięga chętniej niż jeszcze 2-3 lata temu. Coraz częściej kupujący wybierają soki nie z koncentratu – dynamika wzrostu sprzedaży tego rodzaju soków osiągnęła blisko 20% za ostatnie 12 miesięcy. Producenci napojów gazowanych zadbali już o to, by polski konsument mógł nadal pić swoje ulubione napoje bez wyrzutów sumienia. Średnia liczba SKU napojów gazowanych typu light w hipermarketach wzrosła o 40% w ciągu ostatnich 12 miesięcy, więc kupujący mają z czego wybierać. Są też bardziej wymagający konsumenci, dla których samo gaszenie pragnienia czy też walory smakowe to nie jedyne istotne atrybuty napojów. Dla nich powstały wody funkcjonalne, zawierające witaminy, czasami zioła. Są często wybierane przez osoby aktywne fizycznie, jako, że dobrze gaszą pragnienie i uzupełniają składniki mineralne. Ich sprzedaż podwoiła się w ciągu ostatnich dwóch lat - komentuje Małgorzata Głos z Nielsena.

Trend prozdrowotny widoczny jest również w segmencie produktów dziecięcych. Wciąż 70% sprzedaży wody butelkowanej dziecięcej stanowią produkty smakowe, ale to trzy razy mniejsza (w ujęciu wartościowym) woda czysta stoi za 21,9% wzrostem segmentu w ostatnich dwunastu miesiącach. Również na rynku soków, nektarów i napojów dla dzieci wzrost sprzedaży wartościowej notują postrzegane jako zdrowsze opcje – soki, a spadki sprzedaży obserwujemy dla napojów i nektarów.



Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,90

  • Śr

    9,50

  • Min

    5,59

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6485
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.