Pierwsze dni maja generują 10 proc. miesięcznej sprzedaży piwa

Autor: dlahandlu.pl 29 kwietnia 2016 09:49

Według danych Centrum Monitorowania Rynku, w ubiegłym roku tylko w pierwszych trzech dniach maja miało miejsce blisko 10 proc. wszystkich transakcji zakupu piwa w tym miesiącu i sprzedano 11 proc. całkowitego miesięcznego wolumenu sprzedaży piwa w Polsce.

Miesiące od maja do września to najbardziej intensywny czas dla branży piwowarskiej. Chociaż z roku na rok sezon się wydłuża dzięki dłuższym okresom słonecznej pogody na wiosnę i na jesieni oraz rozwoju oferty browarów o piwa gatunkowe, to jednak wciąż w tym czasie sprzedaje się blisko 50% rocznego wolumenu.

Co w tym sezonie będzie się cieszyć największym zainteresowaniem piwoszy? Spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania konsumentów piwnymi specjalnościami. Polacy również coraz chętniej będą sięgać po produkty o niższej zawartości alkoholu typu radlery i piwa bezalkoholowe. W odpowiedzi na te trendy Grupa Żywiec jeszcze przed majówką rozszerzyła swoją ofertę o kilka nowości. Spodziewamy się, że w tym roku rynek piwa nieznacznie urośnie (0-2%), ale pozostanie względnie stabilny wartościowo – powiedział Guillaume Duverdier, prezes zarządu Grupy Żywiec.

Chociaż Polacy wciąż najczęściej sięgają po klasyczne jasne, pełne, to coraz częściej poszukują nowych smaków. Najszybciej rosnącym segmentem rynku są piwne specjalności, w tym piwa smakowe, pszeniczne, niepasteryzowane czy radlery. Tylko w ubiegłym roku segment specjalności odnotował największy wzrost tak wartości (o 15,3 proc. w porównaniu z rokiem 2014), jak i wolumenu sprzedaży (wzrost o 15,6 proc. w stosunku do 2014 r. wg Nielsen).

W tym segmencie dobrze radzą sobie warianty Żywca. Obecnie co czwarta złotówka wydawana na specjalności w Polsce wydawana jest właśnie na specjalności tej marki. Grupa Żywiec kontynuuje także rozwój portfolio marek regionalnych. Jeszcze w kwietniu konsumenci będą mogli cieszyć się smakiem nowego wariantu piwa Królewskie Niefiltrowane, które pojawi się w sklepach na terenie Warszawy i Mazowsza. W trakcie procesu produkcji piwo to nie jest poddawane filtracji, dzięki czemu zachowuje charakterystyczne walory smakowe, naturalną mętność i pełny smak.

Przeczytaj także:

Ponad połowa rynku radlerów w Polsce natomiast to Warka Radler. Zachęcona dotychczasowym sukcesem tej marki i potencjałem tego segmentu Grupa Żywiec właśnie wprowadziła na rynek nowy wariant smakowy Warka Radler jabłko z gruszką. Dużym powodzeniem konsumentów cieszy się też wariant bezalkoholowy Warka Radler 0,0% dlatego w tym sezonie będzie dostępny w nowym, bardziej poręcznym opakowaniu PET.

  • Heniek 2016-05-01 18:02:14

    Piwo w plastiku ale wiocha..

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.