Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

PMR: Rynek gastronomiczny będzie zyskiwał na wartości

www.portalspozywczy.pl 8 kwietnia 2015 10:59

PMR: Rynek gastronomiczny będzie zyskiwał na wartości Fot. Shutterstock

Coraz większa depolaryzacja graczy oraz niewysokie tempo wzrostu zamożności społeczeństwa będą jednymi z hamulców dla całego perspektywicznego rynku HoReCa w Polsce, wartego 23,4 mld zł na koniec zeszłego roku. Pomimo tych przeszkód, rynek gastronomiczny w najbliższych latach będzie zyskiwał na wartości, wynika z prognoz zaprezentowanych w raporcie PMR „Rynek HoReCa w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015-2020”.

Rynek gastronomii hotelowej, restauracyjny oraz cateringu jest podatny na wszelkiego typu zawirowania powodujące spadek realnego dochodu gospodarstw domowych oraz problemów w przedsiębiorstwach, co było widoczne np. w 2013 roku, kiedy jego wartość nieznacznie spadła. Pozytywnym aspektem dla tego rynku jest fakt, że Polacy w porównaniu do swoich zachodnich, czy nawet południowych sąsiadów wciąż przeznaczają na konsumpcję poza domem relatywnie mniej pieniędzy. Wzrost dochodów i wygoda, czy zmiany modelu rodziny będą pozytywnie wpływać na długookresowy rozwój rynku HoReCa.

Choć rynek powoli się konsoliduje, to jednak we wszystkich segmentach występuje duża depolaryzacja – jest kilku dużych graczy i masa małych, natomiast brak jest średniej wielkości firm, czy sieci. To będzie utrudniało dynamiczny wzrost rynku, ponieważ duże sieci bez zwiększonej presji będą przykładały mniejszą uwagę do śledzenia zmian, oferty promocyjnej, czy wydatków marketingowych.

Warto także zwrócić uwagę na poprawę wizerunku Polski za granicą, a co za tym idzie większą liczbę osób odwiedzających nasz kraj. Wstępne szacunki Ministerstwa Sportu i Turystyki wskazują, że w 2014 roku do Polski przyjechało około 16,4 mln turystów zagranicznych, czyli prawie 4 proc. więcej rok do roku. Różnego typu wydarzenia sportowe, czy kulturalne, a także niestabilna sytuacja w części krajów turystycznych znacząco polepszają sytuację Polski i jej obraz wśród osób z zagranicy.

Co więcej, zeszły rok okazał się bardzo dobry, co do liczby założonych nowych firm trudniących się cateringiem, jak pokazują dane GUS. Także był to bardzo dobry rok ze względu na otwarcia nowych hoteli. Także te dwa czynniki pokazują, że cały rynek ma duży potencjał, a konkurencja na nim będzie pozytywnym czynnikiem wpływającym na rozwój tego rynku.

Prognozy na najbliższe lata pokazują dalszy wzrost rynku HoReCa z najlepszym okresem około 2017 roku. Warto podkreślić, że rynek ten będzie i tak stabilnie z roku na rok umacniał swoją wartość, szczególnie w segmentach cateringu i gastronomii hotelowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,26

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.