Polacy najchętniej sięgają po wina półwytrawne

Autor: Rzeczpospolita 29 lutego 2016 09:12

W 2015 roku sprzedaż wina w Polsce wzrosła o 7 proc. Najbardziej popularne nad Wisłą są amerykańskie marki winiarskie - informuje Rzeczpospolita.

Jak mówi cytowany przez Rzeczpospolitą Pedro Lufinha, dyrektor generalny portugalskiej winiarni Quinta da Alorna, Polska to jeden ze strategicznych rynków dla winiarzy z regionu Tejo. -  W 2016 r. spodziewamy się 50 proc. wzrostu sprzedaży - dodaje przedstawiciel firmy współpracującej m.in z siecią Biedronka.

Eksperci zwracają uwagę, że coraz chętniej sięgamy po wina, ale nie lubimy za nie przepłacać. Stąd duża popularność trunków pochodzących z dyskontów. W 2015 r. za sprawą Biedronki i Lidla ich udział w rynku wina wyniósł 35 proc.

Rocznie Polak spożywa na osobę 6 litrów wina, co stawia nas daleko w tyle nie tylko za Francuzami czy Włochami, ale nawet za Czechami i Słowakami. Jednak dzielący od nich dystans cały czas się zmniejsza. 

W 2015 r. tylko na wina gronowe Polacy wydali prawie 1,5 mld zł, co oznacza wzrost o 7,2 proc. W całej kategorii win wydatki wzrosły o 5 proc. do 2,2 mld zł. 

Jeśli chodzi o kraj pochodzenia, największe udziały w sprzedaży mają wina amerykańskie, głównie produkowana przez CEDC marka Carlo Rossi. Polacy najchętniej sięgają po wina półwytrawne które sukcesywnie wypierają wina półsłodkie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,15

  • Min

    1,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.