PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Polacy nie przyznają się do nierozsądnych zakupów, mimo dużego długu

Autor: dlahandlu.pl 3 grudnia 2019 12:41

W sumie Polacy na zakupach zrobili ponad 1,3 mld zł długu – wynika z Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Mimo to nie przyznają się do bycia nierozważnymi w wydawaniu pieniędzy. 50 proc. uważa, że nie zdarzyło im się w sposób nieprzemyślany wydać dużej sumy. Badanie zrealizowane na zlecenie BIG InfoMonitor pokazuje, że uzależnienie od zakupów jest przez Polaków marginalizowane, jedynie nieliczni wspominają o tym, że chcieliby robić zakupy bardziej rozważnie.

- Wyprzedaże z okazji Black Friday na całym świecie uznawane są za dobry moment, by skorzystać z obniżki cen i obkupić siebie oraz bliskich. Ten amerykański zwyczaj, choć nie jest jeszcze u nas tak popularny jak za oceanem, z każdym rokiem zyskuje zwolenników. Okazuje się, że to nieformalne święto rabatów dobrze wpisuje się w nasze upodobania konsumenckie. Polacy kochają promocje. Ponad połowa pytanych (52 proc.) przyznaje, że kupuje głównie na promocjach, wynika z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Co ciekawe miłośnicy zniżek przeważają we wszystkich pokoleniach, ale najbardziej wśród młodych, między 25 a 34 rokiem życia (59 proc.)  – czytamy w raporcie BIG InfoMonitora.

Badanie zrealizowane na zlecenie BIG InfoMonitor pokazuje, że uzależnienie od zakupów jest przez Polaków marginalizowane, jedynie nieliczni wspominają o tym, że chcieliby robić zakupy bardziej rozważnie. Co czwarty badany przyznaje, że zdarzyło mu się wydać w sposób nieprzemyślany dużą sumę pieniędzy, a 42 proc. osób przypomina sobie, że kupiło coś, na co nie było ich stać. Co dwudziesta czwarta osoba przyznaje wprost: jestem zakupoholikiem. Z kolei raport KPMG wskazuje, że, połowa Polaków (50 proc.) podczas robienia zakupów kupuje dodatkową, wcześniej nieplanowaną rzecz, przeciętnie są to dwa produkty.

Okazje zakupowe, takie jak Czarny Piątek, spowodowały również zmianę trendów w handlu. Listopad staje się miesiącem, w którym sklepy notują jedną z największych sprzedaży w roku. Według ubiegłorocznych danych Answear.com, szacuje się, że udział tego okresu w rocznych obrotach sklepów i dostawców usług może dochodzić do 20 proc. Dzieje się tak dlatego, że część klientów, nauczonych doświadczeniem, nie czeka już na ostatnią chwilę z zakupem prezentów. Jednocześnie ogromne listopadowe wyprzedaże, zachęcają do wcześniejszego skompletowania listy prezentowej, co jeszcze bardziej zwiększa wartość wydatków.

Za nieprzemyślane zakupy, z powodu których trudno było później poskładać domowy budżet, trafiło już do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor ponad 214 tys. osób. Łączna zaległość z tytułu nieopłaconych zakupów konsumentów wyniosła na koniec września niemal 1,3 mld zł. Kwota ta to nieuregulowane wydatki Polaków z tytułu zakupów ratalnych i umów sprzedaży np. sprzętu AGD, elektroniki, wyposażenia mieszkania, a nawet odzieży. Ogromne kwoty zaległości kupujących zgromadzone w bazie BIG InfoMonitor mogą wskazywać na to, jak wielu Polaków nierozważnie podchodzi do kupowania.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7727
Ilość aktualnych ofert: 496784

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.