Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Polacy znają wyróżniki soków i napojów, ale mają problem z nektarami

Autor: PAP 10 czerwca 2015 14:12

Blisko dwie trzecie Polaków wie, że sok składa się w przynajmniej 85 proc. z owoców oraz nie zawiera sztucznych aromatów, barwników czy konserwantów - wynika z sondażu TNS Polska. Ankietowani potrafią odróżnić napoje, większe trudności sprawia zdefiniowanie nektarów.

Jak podaje TNS Polska, około dwie trzecie Polaków (65 proc.) wie, że sok, aby zgodnie z prawem mógł być nazywany sokiem, powinien składać się w przynajmniej 85 proc. z owoców oraz nie powinien zawierać sztucznych aromatów, barwników czy konserwantów.

Według badań TNS Polska, najwięcej wątpliwości budzi definicja nektaru. Tylko nieco ponad połowa respondentów (55 proc.) wie, że nektar to produkt, który składa się z minimum 25 proc. owoców oraz nie posiada sztucznych aromatów, barwników i konserwantów.

Przyporządkowanie napoju do odpowiedniej definicji (czyli produktu składające się z minimum 20 proc. owoców, zawierającego często sztuczne aromaty, barwniki i konserwanty) nie sprawiało badanym problemu. Prawidłowo zdefiniowało ten produkt ponad trzy czwarte Polaków (78 proc.).

Jak wynika z badań TNS Polska, nieco ponad połowa Polaków (51 proc.) potrafi prawidłowo połączyć w pary definicje i nazwy wszystkich produktów.

Sondaż TNS Polska został przeprowadzony w dniach 8-14 maja na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1006 mieszkańców Polski w wieku powyżej 15 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.