Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Prezes Ambry: Cydr potrzebuje wsparcia ze strony handlu

www.portalspozywczy.pl 20 kwietnia 2015 20:56

Grupa Ambra sygnalizuje, że do dalszego dynamicznego rozwoju rynku cydru w Polsce producentom cydru przydałaby się pomoc i wsparcie ze strony sektora handlu w Polsce - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

- Trochę brakuje nam tego ogniwa, takiej proaktywnej kampanii ze strony handlu. My też oferujemy dobre marże handlowi, a handel ma dużo więcej siły niż my i handel też na tym zarabia - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Robert Ogór.

- Tak naprawdę jest to, więc przetarcie pewnych oportunizmów, ponieważ jest to kategoria szybko rosnąca i trzeba troszkę więcej wyobraźni – także po stronie handlu – żeby tę szansę znaleźć i na nią postawić, aby też zadziałać we własnym interesie, ale też czasami trzeba zadziałać z pewną wyobraźnią i proaktywnie – dodaje.

I podkreśla, że to jest bardzo istotna kwestia dla rozwoju polskiego rynku cydru.

- To jest najważniejsza kwestia dla nas do rozwiązania i dla całego cydru polskiego w najbliższym półroczu, żeby ten rynek po raz kolejny się podwoił i właściwie, żeby rozpoczął dopiero ścieżkę swojego rozwoju, bo też niestety może się tak zdarzyć, że jeśli handel nie wesprzeć polskiego cydru to jego rozwój zostanie ograniczony i to są trochę takie szanse dla tych branż, które niekoniecznie zawsze i z każdym rokiem będą powracać – mówi Robert Ogór.

- I jeżeli mamy taka atmosferę wokół polskiego cydru i jeśli konsument jest zainteresowany, to trzeba i jest to obowiązkiem biznesu i w ogóle gospodarczym obowiązkiem jest takie zadziałanie, żeby tę szansę całej gospodarce otworzyć - dodaje. - Nie jest to tylko kwestia Ambry i jakiejś konkretnej marki cydru, ale jest to kwestia, która integruje w tym interesie także polskich sadowników i wielu ludzi w Polsce, także rolników, konsumenta i eksport. My dziś mamy ogromny ciężar zbudowania tego na rynku polskim. Gdybyśmy spotkali się z taką zaangażowaną misją handlu, to byłoby nam dużo łatwiej – mówi również.

Według prognoz ekspertów rynek cydru w Polsce może w perspektywie pięciu lat dojść do poziomu ok. 30-50 milionów litrów, czyli ok. 0,8-1,5 proc. rynku piwa, a docelowo może sięgnąć nawet ok. 2,0 procent rynku piwa, czyli ok. 70-80 milionów litrów.

Grupa Ambra sprzedała ponad pięć milionów litrów cydru od momentu wprowadzenia go na rynek, czyli w czerwcu 2013 roku, i jej udział w rynku wynosi ponad 50 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.