Prezes Gourmet Foods: Polacy zostali na siłę przekonani, że powinni kupować w dyskontach

www.portalspozywczy.pl 26 lutego 2013 14:02

- Polacy, którzy są w trudniejszej sytuacji materialnej i decydują się na kupowanie w "tanich" sklepach, w rzeczywistości skazują się na kupowanie towarów niższej jakości za relatywnie zawyżoną cenę - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tomasz Witomski, prezes firmy Gourmet Foods, która dystrybuuje herbatę Dilmah.

Nastąpił bardzo duży spadek optymizmu konsumentów, który zostali - wręcz na siłę - przekonani, że powinni oszczędzać i kierować swoje kroki do sklepów z teoretycznie tanimi produktami.

Ukierunkowanie psychiki społeczeństwa w stronę spowolnienia gospodarczego jest samospełniającym proroctwem, ale też na przykład sprzyja rozwojowi handlu dyskontowego. Efektem jest spirala ciągnąca konsumpcję wewnętrzną - jeden z istotnych czynników wzrostu gospodarczego Polski - w dół. Kiedy kieruje się ludzi do tanich sklepów i zachęca do kupowania tanich produktów, bo ma im zagrażać bieda, rezultatem są między innymi mniejsze wpływy z podatku VAT dla budżetu Państwa, a to prowadzi do ograniczania inwestycji i w efekcie - zmniejszania zatrudnienia.

A zarabiają na tym na przykład sklepy dyskontowe, które pomimo deklaracji, iż oferują nadzwyczaj niskie ceny, osiągają na tyle wysokie marże, że są dziś liderami w wydatkach na reklamę! Zarabiają też ci producenci, którzy gotowi są obniżać jakość swych wyrobów, by sprostać oczekiwaniom cenowym handlu masowego, w tym dyskontowego i jeszcze na tym zarabiać. Tracimy na tym, moim zdaniem, my - kupujący towary w sklepach, bowiem musimy płacić relatywnie dużo za coraz gorszej jakości towary.

Czy dyskonty psują rynek herbaty?

Obserwując półki w sklepach dyskontowych uważam, że niektóre dyskonty mogą zepsuć rynek każdej kategorii produktów. Warto uświadomić sobie, jak wielkie są ich wydatki na reklamę, która ma przyciągnąć do nich kupujących i przekonać, że oferują najniższe ceny. Skoro tyle wydają, to wypracowują bardzo wysokie marże, a to prowadzi do wniosku, że te "tańsze od najtańszych" towary są w rzeczywistości znacznie mniej warte niż to określają ceny na półkach. A zatem kupując towary po niskich - według deklaracji - cenach, w rzeczywistości za nie przepłacamy.

Ta sytuacja moim zdaniem może oznaczać, że ci z nas, którzy są w trudniejszej sytuacji materialnej i decydują się na kupowanie w "tanich" sklepach, w rzeczywistości skazują się na kupowanie towarów niższej jakości za relatywnie zawyżoną cenę.

Jest to oczywiście pewne uproszczenie, nie można bowiem zapominać, że sklepy dyskontowe, to często doskonali operatorzy, potrafiący dobrze wykorzystać sytuację rynkową i nastroje kupujących. Mam tylko wątpliwości, w jakim stopniu korzystają na tym również kupujący.

Czy można w ogóle wyprodukować herbatę, która kosztuje 2-3 zł za 50 torebek?

Oczywiście, że można. Nie wszędzie, ale są na świecie takie miejsca, gdzie niskiej jakości herbata jest produkowana. Z pewnością Sri Lanka, dawny Cejlon, ojczyzna marki Dilmah, takim miejscem nie jest.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,33

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.