Prostota korzystania z urządzenia elektronicznego rozstrzygającym kryterium zakupowym

Autor: dlahandlu.pl 15 stycznia 2019 10:58

Światowy rynek elektroniki konsumenckiej zakończył 2018 rok 6-procentowym wzrostem sprzedaży, która wyniosła 138 mld euro. We wszystkich regionach zanotowano znaczący wzrost. W 2019 roku prognozowany jest dalszy 4-procentowy wzrost wartości sprzedaży - podaje Gfk.

rządzenia inteligentne wyposażone w zaawansowane funkcje oraz systemy zintegrowanych asystentów głosowych nadal posiadają niewykorzystany potencjał biznesowy. Popyt na elektronikę konsumencką na lokalnych rynkach podlega wpływom globalnych trendów. Na przykład rosnącej popularność urządzeń klasy premium. Z analiz GfK wynika, iż niemal połowa konsumentów deklaruje, że chciałaby używać urządzeń wyższej jakości kosztem posiadania mniejszej ich liczby.

Markus Kick, ekspert GfK w dziedzinie elektroniki konsumenckiej, komentuje: - Producenci muszą być na bieżąco z trendami w zakresie urządzeń klasy premium i w związku z tym oferować produkty wyposażone w zaawansowane funkcje. Przy aktualnych wskaźnikach nasycenia, nadal możliwe jest zwiększenie potencjału sprzedażowego. Czynnik decydujący o sukcesie stanowi intuicyjna obsługa urządzeń. Rosnąca grupa konsumentów szybko traci zainteresowanie urządzeniami elektronicznymi, jeżeli nie są one łatwe w obsłudze. Prostota korzystania z rozmaitych elementów stanowi zatem rozstrzygające kryterium zakupowe.

Rynek odbiorników telewizyjnych zanotował w 2018 roku sprzedaż na poziomie ponad 100 mld euro i oznaczało to wzrost o ponad 5 proc. w stosunku r/r. Jednocześnie było to około 3/4 światowych obrotów w całym segmencie elektroniki konsumenckiej. Odnotowany wzrost opierał się w dużej części na urządzeniach najwyższej jakości, o przekątnej ekranu co najmniej 50 cali. W 2018 roku segment ten odpowiadał za ponad połowę światowych przychodów ze sprzedaży telewizorów. Coraz popularniejsze stają się wyświetlacze wyposażone w diody organiczne (OLED). OLED to wiodąca technologia wyświetlania stosowana w segmencie premium. Wskaźniki wzrostu dla tej technologii przekraczają 100 proc. Udział urządzeń wyposażonych w technologię OLED w całkowitych przychodach ze sprzedaży telewizorów wynosi 5-10 proc., a na rynek wchodzi coraz większa liczba producentów, co powoduje spadek cen. W Europie Zachodniej, wiodącym regionie świata w zakresie OLED, średnia cena spadła w ciągu ostatniego roku o ok. 300 euro, do niecałych 2100 euro. Najczęściej kupowane modele są dostępne już za około 1500 euro. Jeżeli chodzi o rozdzielczość ekranu, nadal rośnie popularność standardu 4K, a na rynku pojawiają się pierwsze modele w standardzie 8K.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7296
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.