Prostota korzystania z urządzenia elektronicznego rozstrzygającym kryterium zakupowym

Autor: dlahandlu.pl 15 stycznia 2019 10:58

Światowy rynek elektroniki konsumenckiej zakończył 2018 rok 6-procentowym wzrostem sprzedaży, która wyniosła 138 mld euro. We wszystkich regionach zanotowano znaczący wzrost. W 2019 roku prognozowany jest dalszy 4-procentowy wzrost wartości sprzedaży - podaje Gfk.


Całkowite globalne przychody dla słuchawek i przenośnych stereofonicznych zestawów słuchawkowych wzrosły w 2018 roku o niemal 40 proc., do około 14 mld euro. Za ponad połowę tej kwoty odpowiadają urządzenia z technologią bluetooth. Producenci smartfonów coraz częściej rezygnują z wyposażania tych urządzeń w gniazda typu jack, więc słuchawki i zestawy słuchawkowe obsługujące bluetooth będą nadal zyskiwać na popularności. Obecnie najpopularniejsze są całkowicie bezprzewodowe słuchawki douszne złożone z dwóch osobnych części. W 2018 roku ich udział w przychodach był większy niż segmentu tradycyjnych słuchawek redukujących hałas. Pojawieniu się słuchawek i zestawów słuchawkowych o wysokiej wydajności za co najmniej 150 euro towarzyszył wzrost średniej ceny o ponad 20 proc.

Rynek przenośnych głośników, które można podłączyć do smartfona przez bluetooth wzrósł o 15 proc., do niemal 5 mld euro. Rozwój tej kategorii urządzeń również wyraźnie podąża w kierunku premium. Klasy cenowe powyżej 150 euro odpowiadały za niemal 1/3 całości przychodów. Jeżeli chodzi o technologie chroniące głośniki przed wpływem czynników zewnętrznych, silną pozycję na rynku zdobyły jedynie urządzenia wodoodporne i szczelne. Jednak większość sprzedawanych urządzeń nadal nie jest wyposażonych w taką ochronę, ale nie jest to funkcja rozstrzygała o zakupie.

Pojawiły się pierwsze oznaki spowolnienia na rynku urządzeń multiroom, które umożliwiają odtwarzanie różnych utworów w różnych pomieszczeniach. W 2018 roku przychód z głośników i akcesoriów audio oferujących jedynie taką funkcję zmniejszył się. Podstawowym warunkiem wzrostu przychodów dla urządzeń audio staje się wyposażenie w funkcje „inteligentne”, które umożliwiają kompatybilność z technologiami oferowanymi przez dostawców platform. Poza normalnymi głośnikami, wzrosty notują także inne typy urządzeń, takie jak zestawy soundbar czy smartscreen, łączące systemy asystentów głosowych oparte na sztucznej inteligencji z wizualnymi informacjami zwrotnymi.


Analiza powstała w oparciu o dane pochodzące z prowadzonego przez GfK badania panelowego sklepów detalicznych. Instytut GfK regularnie gromadzi dane w 80 krajach na całym świecie na temat sprzedaży sprzętu i urządzeń powszechnego użytku. W Polsce próbę stanowi około 6500 sklepów różnej wielkości, usytuowanych w całym kraju, zarówno tradycyjnych jak i internetowych, specjalizujących się w różnych branżach (AGD, RTV, IT, optyce, książkach, motoryzacji i innych) a także hipermarkety i hipermarkety budowlane.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8217
Ilość aktualnych ofert: 476982

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.