Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Proszki do prania i płyny do naczyń tracą udziały w rynku

Autor: Wp.pl/Puls Biznesu 14 lipca 2015 12:02

W ciągu ostatnich kilku lat segment tabletek do zmywarek notował nawet 30-procentowy wzrost rok do roku - donosi Wp.pl za "Pulsem Biznesu". Za ten wzrost na razie płaci m.in. segment płynów do naczyń.

Kategoria przez dwa lata notowała spadki. Według Markusa Rauniga - dyrektora zarządzającego działu środków piorących i czystości Henkel Polska, jeszcze w tym roku może być na minusie. W kolejnych latach wartość tego segmentu powinna się ustabilizować.

Do dużych spadków i wzrostów dochodzi też na rynku środków piorących, który jest wart w Polsce około 1 mld zł. Tracą proszki - w ciągu kilku lat ich sprzedaż spada rocznie (wartościowo) o 8-10 proc.

Kapsułki do prania, choć zostały wprowadzone na rynek w 2012 r., w ciągu roku zdobyły 9-procentowy udział w rynku, zaskakując branżę i ekspertów. Biorąc pod uwagę niską bazę, z roku na rok ich sprzedaż się podwaja. Obecnie mogą pochwalić się około 20-procentowym udziałem.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.