Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Przeciętny dorosły Polak w 2013 roku kupił 121,5 l piwa

www.portalspozywczy.pl 14 listopada 2014 18:41

W ostatnim roku po piwo sięgnęło 88 proc. dorosłych Polaków, z czego 73 proc. (22,8 miliona osób) to osoby, które w tym czasie po piwo sięgnęły przynajmniej kilkukrotnie. Większość konsumentów to mężczyźni (84 proc.), choć wbrew stereotypom wśród kobiet pijących piwo też nie brakuje (62 proc.) - wynika z raportu "Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014" przygotowanego przez KPMG Polska.

Piwo jest najpopularniejszym napojem alkoholowym wśród Polaków. - Przynajmniej kilka razy w roku pije je prawie 73 proc. dorosłych osób, co odpowiada blisko 23 milionom konsumentów. W rekordowym 2012 roku, kiedy w Polsce odbywały się europejskie mistrzostwa piłkarskie, Polacy wydali na piwo 19,5 mld zł, konsumując 3,89 mld l tego napoju, co było zwieńczeniem ponad dwudziestu lat niemal nieprzerwanego wzrostu kategorii. Wiele wskazuje jednak na to, że rynek piwa w Polsce zmierza ku nasyceniu i jego ewentualny dalszy wzrost będzie już bardzo niewielki - prognozują analitycy KPMG.

„Żeby napić się piwa, Polacy nie potrzebują specjalnej okazji - tak przyznaje 71 proc. osób, które piły piwo w ciągu ostatniego roku. Często sięgają po ten napój także podczas spotkań towarzyskich (56 proc.), w trakcie urlopu lub podróży (43 proc.) oraz podczas zorganizowanych imprez (33 proc.)" - czytamy w raporcie „Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014".

„Przez ponad dwadzieścia lat, aż do 2012 roku, polski rynek piwa rósł niemal nieprzerwanie. Pomimo przejściowego skurczenia się sprzedaży w wyniku kryzysu i podwyżki akcyzy w 2009 roku, w latach 2004-2012 wolumen sprzedaży detalicznej kategorii wzrósł ilościowo o ponad 40 proc. Sam rok 2012 był rekordowy, do czego niewątpliwie przyczyniły się europejskie mistrzostwa piłkarskie i związana z nimi intensyfikacja działań promocyjnych producentów. Polacy wydali wówczas na piwa 19,5 mld zł, kupując 3,89 mld l tego trunku. W 2013 roku nastąpiła niewielka korekta - Polacy kupili 3,82 mld l piwa za kwotę 19,3 mld zł" - czytamy dalej.

Przeciętny dorosły Polak w 2013 roku kupił 121,5 l piwa. Oczywiście, w krajach o najbogatszej tradycji i kulturze piwnej zakupy były większe - licząc na osobę w wieku uprawniającym do spożycia, w Czechach wyniosły 174,7 l, zaś w Niemczech - 127,9 l.

Jak podkreślają eksperci KPMG, na tle pozostałych krajów europejskich jesteśmy jednak bardzo dużym rynkiem i to pomimo stosunkowo małej wartości średnich wydatków na piwo. - Dane te wskazują, że rynek piwa w Polsce jest już pod względem ilościowym nasycony lub bardzo bliski nasycenia - tłumaczą analitycy. Jest to także dominująca opinia wśród badanych przez KPMG firm piwowarskich - zgodnie z ich prognozami, w kolejnych latach można spodziewać się już tylko niewielkich wzrostów wolumenowych. Jest za to prawdopodobne, że szybciej będzie rosła wartość tego rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.