Przyrost wartości mięsa wieprzowego w sklepie wynosi aż 154 proc.

www.farmer.pl 16 lutego 2016 11:50

Wielkopolska Izba Rolnicza przedstawia dane na temat rozbieżności cen w skupach tuczników, a wartością wyrębów z jednej świni w sklepach. Przyrost wartości mięsa w sklepie wynosi aż 154 proc. - pisze farmer.pl.

Kornel Pabiszczak z Wielkopolskiej Izby Rolniczej podczas Wielkopolskiego Forum Trzodowego w Poznaniu 8 lutego br. podał prosty przykład różnicy cenowej pomiędzy wartością tucznika w skupie, a wartością poszczególnych wyrębów już na sklepowej półce.

- Policzyliśmy, jaka jest różnica pomiędzy wartością tucznika w skupie a jego wartością w handlu, według danych ze stycznia 2016 r. Cena za tucznika w skupie wynosiła wówczas 367,40 zł, podczas gdy wartość mięsa z jednego tucznika w sklepie była równa 933,20 zł.  Różnica wynosi ponad 565 zł – co wydaje się wyjątkowo niezrozumiałe, gdy cena tuczników w skupie jest śmiesznie niska – wyjaśniał Kornel Pabiszczak słuchaczom.

Więcej na farmer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,79

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9483

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.