Ranking marek narodowych GfK: Polska za 27 miejscu wśród 50 państw

Autor: dlahandlu.pl 6 grudnia 2017 13:56

Spadek globalnego postrzegania reputacji Stanów Zjednoczonych sprawił, że na czołowe miejsce rankingu najnowszego badania Anholt-GfK Nation Brands IndexSM (NBISM) wysunęły się Niemcy, a Francja awansowała od razu na miejsce drugie. Wielka Brytania odzyskała pozycję, którą w roku ubiegłym straciła w wyniku głosowania za Brexitem, plasując się na miejscu trzecim, natomiast Japonia po raz pierwszy wskoczyła do pierwszej piątki, dzieląc miejsce z Kanadą.

Badaniem objętych jest 50 rozwiniętych i rozwijających się krajów, a główny indeks NBI jest syntetyczną miarą złożoną z indeksów cząstkowych określających poziom reputacji na wymiarach: Exports, Governance, Culture, People, Tourism, Immigration-Investment.

Spośród 50 krajów biorących udział w badaniu, ogólny wynik NBI pogorszył się w tym roku tylko w przypadku Stanów Zjednoczonych. Pomimo tego kraj ten nadal plasuje się wśród pięciu najlepiej ocenianych krajów w trzech z sześciu kategorii NBI. Niemcy, w przeciwieństwie do Stanów Zjednoczonych, cieszą się bardzo stabilnym wizerunkiem we wszystkich sześciu kategoriach wskaźnika.

Poprawiło się globalne postrzeganie reputacji Wielkiej Brytanii, która w 2016 r., bezpośrednio po głosowaniu w sprawie Brexitu, zanotowała istotny spadek. Biorąc pod uwagę ogólny wynik indeksu, kraj ten odzyskał niemal pozycję z 2015 r., notując poprawę we wszystkich sześciu kategoriach. - Wielka Brytania uzyskała największą poprawę wizerunku w kategorii Governance (niemal dwa punkty) oraz People, co sugeruje, że większość krajów pogodziła się z wynikiem głosowania w sprawie wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, a ich postrzeganie tego kraju, po uprzednim wstrząsie, ponownie się ustabilizowało – czytamy w badaniu GfK.

Francja i Japonia zanotowały poprawę, korzystając ze spadku Stanów Zjednoczonych, co pozwoliło im poprawić pozycję w rankingu ogólnym. Po raz pierwszy od stworzenia rankingu NBI, Francja uplasowała się na drugim miejscu, przeskakując z piątego miejsca w zeszłym roku, ale zyskała też we wszystkich sześciu kategoriach.

Rok 2017 był też pomyślny dla Japonii. Kraj ten dzieli z Kanadą czwarte miejsce, co dla Japonii jest najwyższym ogólnym wynikiem na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat.

– Indeks marek narodowych pozwala naszym klientom zrozumieć na jakiej pozycji plasują się ich kraje w kwestii ich obecnego wizerunku, dynamiki i potencjału oraz z czego to wynika. Zmiana globalnej percepcji marki narodowej jest wyzwaniem i następuje powoli. Zrozumienie negatywnych opinii i aktywne komunikowanie o podejmowanych działaniach i zmianach sprawia, że kraje te mogą wpływać na stronnicze i nieaktualne ich postrzeganie – mówi Vadim Volos, senior vice president of public affairs and consulting w GfK.

W ramach tego przeprowadzanego raz do roku badania GfK dokonuje pomiaru wizerunku 50 krajów w kategoriach Governance, People, Culture, Immigration-Investment, Exports, Tourism. Próbę stanowi 20 185 osób w wieku +18 lat w 20 krajach. Tegoroczne badanie zrealizowano w dniach 7-25 lipca 2017 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,28

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.