Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Rośnie konsumpcja wina

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 23 lipca 2014 09:34

Od dłuższego czasu rośnie sprzedaż wina w Polsce. Podczas ostatniej dekady konsumpcja tego trunku w naszym kraju uległa podwojeniu. Pomimo tego, wciąż Polacy piją mniej, niż jedną dziesiątą tego, co Włosi. Z wynikiem 3,5 l wina rocznie na mieszkańca pod względem spożycia wina jesteśmy na samym końcu krajów Europejskich - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Prognozy wskazują, że w 2014 r. polski rynek wina będzie wart ponad 2 mld zł. Mimo trwałej, wzrostowej tendencji w sprzedaży, w naszym kraju wino cały czas cieszy się zdecydowanie mniejszą popularnością, niż wódka, czy piwo, które odpowiada za ponad 50 proc. rynku. Mimo to zdaniem ekspertów, przed spółkami sprowadzającymi i produkującymi wina rysują się świetne perspektywy. Badania pokazują bowiem, że popularność piwa i wódki w Polsce powoli maleje. Tymczasem wino jest jedynym rosnącym segmentem.

Polska wskazywana jest jako jeden z czterech rynków, na których w przyszłości konsumpcja wina wzrośnie bardzo pokaźnie. Jak mówi "DGP" Piotr Kaźmierczak, członek zarządu Grupy Ambra, do której należy 20 proc. polskiego rynku wina, branża ta ma mocne perspektywy. Co prawda początek tego roku był słabszy, bo odnotowany został tylko ok. 3-proc. wzrost, ale zdaniem szefa Ambry w całym roku wzrost może wynieść ok. 5 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    3,93

  • Min

    2,91

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.