Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Rośnie sprzedaż bakalii

www.portalspozywczy.pl 20 sierpnia 2014 13:59

Zainteresowanie bakaliami jest coraz większe, przybywa osób, które regularnie je spożywają. Konsumenci chętnie sięgają po nie jako po naturalną i zdrową przekąskę. Zmienia się także znacząco sposób ich spożywania - kiedyś używane były głównie jako dodatek do ciast, teraz konsumuje się poszczególne bakalie oraz ich mieszanki jako przekąski. W mojej ocenie konsumpcja bakalii rośnie ok 10-12 proc. rocznie - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland.

Obserwujemy te trendy i regularnie rozszerzamy kategorie dostępnych produktów. Coraz szerzej wchodzimy także w segment przekąsek, zastępując np. chipsy - twierdzi Dariusz Mazur.

Zdaniem prezesa Atlanty Poland coraz więcej produktów bakaliowych zyskuje na popularności a konsumpcja bakalii na świecie rośnie. Takie produkty jak śliwki suszone, migdały, czy morele osiągają obecnie rekordową sprzedaż. To wpływa na wzrost cen produktów.

- Na świecie tworzą się nowe rynki konsumpcji, np. migdałów w Chinach. Również na polskim rynku pojawiają się nowe produkty, które jeszcze niedawno w ogóle nie były znane Polakom, a teraz są coraz łatwiej dostępne, jak np. jagody goji, czy miechunki peruwiańskiej. Kiedyś jedynie okazjonalnie kupowano orzechy brazylijskie, nerkowce, czy orzechy pinii - dziś sprzedaje się je w dużych ilościach - mówi Dariusz Mazur.

Jego zdaniem coraz większe znaczenie ma jakość oferowanych produktów. - Konsumenci są świadomi czego mogą i powinni oczekiwać od dobrych bakalii. Dużą rolę odgrywają również opakowania - poszukuje się coraz bardziej ergonomicznych, a to wymaga od producentów inwestycji nie tylko w nowe maszyny do produkcji opakowań, ale także pomysłów na stworzenie takich, które będą odpowiednie i zostaną docenione przez konsumentów - zapewnia.

Założeniem strategii Atlanty Poland jest dywersyfikacja jeśli chodzi o pozyskiwanie surowców oraz rynki, na które sprzedaje swoje produkty.

- Współpracujemy z wieloma różnymi rynkami i nie jesteśmy zależni od jednego z nich. Nie napotykamy więc obecnie na przeszkody, które utrudniałyby nam prowadzenie biznesu - mówi Dariusz Mazur.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,14

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.