Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Rośnie sprzedaż kaw ziarnistych i kapsułek kawowych

Autor: Euromonitor Int. 24 marca 2015 15:29

W ciągu ostatnich pięciu lat spada zarówno wolumen, jak i wartość segmentu kawy mielonej oraz rozpuszczalnej (instant). Systematycznie rosną natomiast kategorie kaw ziarnistych i kapsułek kawowych, choć z o wiele niższych pozycji bazowych - wynika z danych Euromonitor Int.

Z danych Euromonitor Int. wynika, że największą wartość ma obecnie rynek kawy rozpuszczalnej (2,74 mld zł vs. 2,47 mld zł wartość kategorii kawy mielonej w 2014 r.), ale jeszcze pięć lat temu sytuacja wygląda zgoła inaczej. To właśnie segment kawy mielonej w 2010 r. był dominujący - miał wartość 2,69 mld zł, podczas gdy kategoria kawy instant warta była 2,61 mld zł.

Ciekawie wygląda dynamika wartości sprzedaży kawy mielonej i instant. Ten pierwszy spadł z 2,69 mld zł w 2010 r. o 3,6 proc. w 2011 r. 2012 r. przyniósł 3,4-proc. spadek, 2013 r. - spadek o 0,9 proc., 2014 r. - o 0,6 proc. Prognozowany spadek sprzedaży kawy mielonej w 2015 r. to 2,8 proc.

Kategoria kawy instant wydaje się być bardziej stabilna. W 2011 roku urosła o 1,2 proc. do 2,64 mld zł, a w 2012 r. spadła zaledwie o 0,1 proc. Kolejne dwa lata przyniosły niewielkie wzrosty - o 1,9 proc. w 2013 r. oraz o 2 proc. w 2014 r. Na obecny rok Euromonitor prognozuje 1-proc. spadek wartości sprzedaży.

Inaczej wygląda sytuacja na rynku kawy ziarnistych i kapsułek kawowych. Tu wzrosty wartości sprzedaży są nawet dwucyfrowe. I tak w 2010 r. segment kawy ziarnistej wart był 60,7 mln zł. W 2011 urósł o 20,3 proc., w 2012 r. - o 35,2 proc., a w kolejnych dwóch latach o 19,8 i 13,5 proc. W 2015 r. wzrośnie o 13,1 proc. i osiągnie wartość 151,8 mln zł. Z danych tych wynika, że w ciągu pięciu lat sektor ten zwiększył się łącznie o ponad połowę.

Podobnie jest w kategorii kapsułek kawowych, która warta była 20,7 ml zł w 2010 r. i rosła co roku (do 2014 r.) o: 46 proc.; 43,1 proc.; 43,8 proc. oraz o 19,3 proc. w 2014 r. Prognoza wzrostu na 2015 r. to 14,8 proc. W tym roku kategoria ta osiągnie 85,3 mln zł, czyli zwiększy się łącznie czterokrotnie w porównaniu do 2010 r.

Nie inaczej wygląda sytuacja jeśli chodzi o wolumen sprzedaży tych czterech kategorii na rynku kawy w ciągu ostatnich pięciu lat. Sektor kawy rozpuszczalnej zwiększył się 27,44 mld ton do 27,83 mld ton prognozowanych w 2015 r., choć akurat w porównaniu do 2014 r. będzie to spadek o 0,6 proc. Wielkość kategorii kawy mielonej spadła z 81,41 mld ton w 2010 r. do 78,59 mld ton w 2015 r.

Sprzedaż wolumenowa kawy ziarnistych i kapsułek rośnie dwucyfrowo od 2010 r. Tych pierwszych - z 888,4 mln ton w 2010 r. do 2,27 mld ton w 2015 roku, a kapsułek - z 97,2 mln ton pięć lat temu do 513,6 mln ton w obecnym roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    4,88

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.