Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Rośnie sprzedaż napojów alkoholowych RTD

www.portalspozywczy.pl 12 grudnia 2014 13:14

Napoje ready to drink (RTD), czyli gotowe drinki na bazie napojów alkoholowych to produkt, po który sięgają przede wszystkim młodzi konsumenci, w tym szczególnie kobiety. W ciągu ostatniego roku przynajmniej raz piło je 35 proc. dorosłych osób. Pomimo ograniczeń reklamowych i dużej konkurencji ze strony piw smakowych, miksów piwnych oraz cydru, rynek ten rośnie i w 2013 roku osiągnął wolumen 9 mln l i wartość 146 mln zł - wynika z raportu "Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014" przygotowanego przez KPMG.

Do picia gotowych drinków przynajmniej kilka razy w roku przyznaje się 7 proc. dorosłych Polaków. W rzeczywistości RTD są prawdopodobnie nieco bardziej popularne, tylko konsumenci nie przywiązują do nich większej wagi i nie traktują jako „swojego" napoju alkoholowego - równocześnie bowiem 9 proc. twierdzi, ze piło je w ciągu ostatniego miesiąca, a 18 proc. - w ciągu kwartału.

Wśród ponad 2 milionów regularnych lub w miarę regularnych konsumentów gotowych drinków jest prawie dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn - pije je co dziesiąta kobieta i co dwudziesty mężczyzna. Są to głównie ludzie młodzi w wieku 18-24 lat (16 proc.), dobrze wykształceni, najczęściej z dużych i bardzo dużych miast.

Wśród starszych konsumentów zainteresowanie RTD jest znacznie mniejsze.

Rynek RTD w Polsce od 2008 roku rozwijał się pod względem wolumenu sprzedaży w tempie przynajmniej kilkunastu procent rocznie. W 2013 roku sprzedaż detaliczna sięgnęła 9 mln l i była warta 146 mln zł. Specyficzną cechą polskiego rynku RTD jest to, że popularność zdobyły na nim niemal wyłącznie drinki oparte na napojach spirytusowych, podczas gdy na rynkach światowych spotkać można także inne miksy, np. oparte na winie.

Do najważniejszych barier rozwoju kategorii należy brak możliwości reklamy oraz silna konkurencja ze strony piw smakowych i radlerów/shandy (które mogą być reklamowane). Potencjalnie bardzo silnym konkurentem dla tej kategorii może okazać się także cydr/perry, zdobywające popularność wśród młodszych konsumentów. Mimo to większość firm spodziewa się wzrostu kategorii.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.