Rynek aromatów w Polsce to rynek typowo sezonowy

Autor: portalspozywczy.pl 7 października 2011 10:01

Rynek aromatów w Polsce to rynek typowo sezonowy

Wartość rynku dodatków do pieczenia szacuje się na 154 mln zł, z tego na rynek aromatów przypada około 20 proc. Jego wartość wynosi około 30,5 mln zł.

- Największe piki sprzedażowe firma odnotowuje w Boże Narodzenie i Wielkanoc. Rynek cechuje tendencja spadkowa - o około 2-3 proc. rok do roku - mówi Paulina Włodarska, marketing manager firmy Gellwe.

- Konsumenci najchętniej sięgają po tradycyjne smaki aromatów takie jak: wanilia, cytryna, migdał, a w okresie świąt dodatkowo po aromaty do sernika i makowca. Rynek aromatów jest bardzo tradycyjny, smaki nie zmieniają się od wielu lat, producenci oferują konsumentom smaki zgodne z ich preferencjami - mówi Paulina Włodarska, marketing manager firmy Gellwe.

Delecta ma 43 proc. udziałów w rynku aromatów do ciast, Dr Oetker 22 proc., Gellwe 15 proc., Libella 10 proc., Emix 4 proc., Cykoria 4 proc. a inne firmy mają około 2 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,70

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,15

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6692
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.