Rynek cukierniczych wyrobów piekarniczych wart 2,6 mld zł

Autor: www.dlahandlu.pl 23 kwietnia 2014 09:56

W 2013 roku polskie gospodarstwa domowe kupiły ponad 147 tys. ton produktów cukierniczych wyrobów piekarniczych - podaje Gfk Polonia. W 2013 roku udział gotowych ciast i słodkich wypieków cukierniczych w całym rynku kategorii cukierniczych wyrobów piekarniczych wyniósł 95 proc. w ujęciu ilościowym i 96 proc. w ujęciu wartościowym. Przeciętne polskie gospodarstwo domowe kupiło w tym czasie około 11 kg produktów z podkategorii gotowych ciast oraz słodkich wypieków cukierniczych, wydając na ten cel średnio 195 zł i dokonując średnio 29 aktów zakupowych.

Analizowana kategoria cukierniczych wyrobów piekarniczych zawiera zarówno ciasta gotowe pakowane, sprzedawane na wagę i na sztuki, jak i ciasta i ciasteczka w proszku oraz chłodzone słodkie produkty cukiernicze. Ponadto do kategorii tej zaliczają się również wypieki cukiernicze w postaci słodkich ciastek, np. bułeczek, babeczek, rożków, słodkich wypieków w różnych formach.

W tym samym okresie udział ciast i ciasteczek w proszku w całym rynku cukierniczych wyrobów piekarniczych wyniósł 4,3 proc. w ujęciu ilościowym i 3,4 proc. w ujęciu wartościowym. Od 2011 roku obserwowany jest trend spadkowy w zakupach tej podkategorii. Polskie gospodarstwo domowe zakupiło w 2013 roku średnio 1,2 kg produktów z tej podkategorii i wydało na nie 17 zł.

Z kolei udział chłodzonych wyrobów cukierniczych w całym rynku cukierniczych wyrobów piekarniczych wyniósł 0,3 proc. zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. W 2013 roku polskie gospodarstwa domowe kupiły średnio niemal 1 kg produktów z tej podkategorii i wydały na nie 17 zł.

W całej podkategorii gotowych ciast i słodkich wypieków cukierniczych 83 proc. sprzedaży ilościowej stanowiły produkty sprzedawane luzem, a 17 proc. produkty pakowane.

Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, podkategoria gotowych ciast i słodkich wypieków cukierniczych kupowana była głównie w handlu tradycyjnym, czyli w sklepach spożywczych, wielobranżowych, małoformatowych, w którym gospodarstwa domowe pozostawiły 68 proc. budżetu przeznaczonego w całym roku na tę podkategorię.

Z kolei podkategoria ciast i ciasteczek w proszku oraz chłodzonych wyrobów cukierniczych kupowana była głównie w handlu nowoczesnym, w którym to kanale gospodarstwa domowe zrealizowały 77 proc. rocznych wydatków na zakupy tej kategorii.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,51

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8047

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.