Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Rynek drinków gotowych do spożycia rośnie dynamicznie

www.portalspozywczy.pl 3 września 2013 11:09

Sprzedaż alkoholi typu Ready to Drink (RTD), czyli gotowych do spożycia to trend, który przyszedł do Polski z krajów zachodnich i będzie się nadal rozwijał.

- To jeden z kierunków rozwoju portfolio. Wielu producentów ma już w ofercie napoje gotowe do spożycia tzw RTD, które cieszą się coraz większą popularnością. To trend, który przychodzi do nas z zachodu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Wiwała podkreśla, że sprzedaż napojów RTD przez producentów alkoholi to wyjście naprzeciw gustom konsumentów i poszerzenie oferty, ale nie wiąże się z ograniczeniem kosztów produkcji.

- Produkcja napojów gotowych do spożycia to poszerzenie oferty. Nie wiąże się to z ograniczeniem kosztów, gdyż w praktyce więcej pracy i energii wymaga produkcja 0,5 l RTD niż 0,5 l czystej wódki - mówi Wiwała.

- Oczywiście w butelce RTD jest mniejszy udział podatku akcyzowego, ale różnica jest proporcjonalna do zawartości procentowej etanolu, więc dla producenta nie ma to większego znaczenia - dodaje.

Rynek drinków gotowych do spożycia rośnie dynamicznie. Z badań firmy Nielsen wynika,że roczna sprzedaż wartościowa RTD (Ready-To-Drink) w sklepach małoformatowych zwiększyła się w 2012 roku o 14,7 proc

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    3,91

  • Min

    2,91

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.