Rynek energetyków nadal rośnie pomimo likwidacji jednego z kanałów sprzedaży

Autor: Gazeta Wyborcza 10 września 2016 10:44

Rynek napojów energetycznych i izotonicznych w Polsce osiągnął w ostatnim roku wartość 1,2 mld zł. Celebryci i politycy wykorzystują je do promocji. Niebawem ma się pojawić nawet napój Żołnierze Wyklęci - podaje Gazeta Wyborcza.

Mimo że w szkołach dzieci nie kupują energetyków od roku, to rynek ten rośnie w tempie kilkunastu procent rocznie. Jak szacuje firma Nielsen, w okresie od czerwca 2015 r. do maja 2016 r. sprzedaż energetyków i napojów izotonicznych w Polsce osiągnęła wartość ponad 1,2 mld zł.

Według firmy FoodCare same energetyki warte są 994 mln zł. Jeszcze dwa lata temu było to 865 mln zł. W 2014 roku Wiesław Włodarski, właściciel FoodCare, chwalił się, że jego sztandarowy napój Black Energy Drink wyprzedził dotychczasowego hegemona - Red Bulla. 

Reszta branży jest bardzo rozdrobniona - produkcją niezdrowych napojów zajmuje się nawet kilkadziesiąt firm. Znane marki to m.in. Burn (produkuje go Coca-Cola), Monster (Monster Beverage Company), Green-up (Herbapol Lublin), XL Energy Drink (XL Energy Drink) czy Rockstar (Rockstar). Najtańsze napoje, dla sieci dyskontowych, można kupić już nawet za nieco ponad 1 zł, najdroższe za ponad 5 zł.

Z umiarkowanym sukcesem energetyki wypuszczały kluby sportowe: Legia Warszawa, Śląsk Wrocław, Widzew Łódź, Arka Gdynia, Lechia Gdańsk czy MKS Kluczbork z Opolszczyzny. 

Czytaj więcej w Gazecie Wyborczej

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,00

  • Min

    2,58

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.