Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Rynek piwa może spaść w tym roku, ale 2014 rok będzie lepszy

www.portalspozywczy.pl 10 grudnia 2013 14:56

Rynek piwa w Polsce może w 2013 roku spaść o 2-3 proc. po tym jak w 2012 roku rynek ten wzrósł o prawie pięć procent - mówi Tomasz Bławat, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, a zarazem prezes Carlsberg Polska. Przyszły rok powinien być nieco lepszy i przynieść zahamowanie spadków.

- W Związku gromadzimy ok. 80 proc. branży i nie spływają do nas wszystkie dane, więc trudno oszacować w tej chwili jak zachowa się rynek. Jednak wszystko wskazuje na to, że będzie spadek o 2-3 proc. Gorzej być nie powinno, chociaż lepiej też nie będzie - mówi Bławat.

- Jeśli chodzi przyszły rok, to też ciężko to prognozować, bo patrząc na ostatnie parę lat rynek nie był do końca przewidywalny. Dlatego teraz nasze założenia są ostrożne, bo nie wiemy jak zakończy się 2013 rok, ani jak rozpocznie się rok 2014. Jednak mamy nadzieję na stabilizację - dodaje.

- Nie mówimy, że będzie wzrost w przyszłym roku, ale że przynajmniej będzie stabilizacja - mówi również Bławat.

W tym roku branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

Polski rynek piwa w ciągu ostatnich lat stał się rynkiem dojrzałym. Statystyczny Polak wypija bowiem ok. 98 litrów piwa rocznie.

W 2012 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o prawie 5 proc. do 37,9 mln hektolitrów, m.in. dzięki mistrzostwom Euro2012 i dobrej pogodzie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.