Słabnie popularność herbaty czarnej na rzecz zielonej

www.portalspozywczy.pl 5 grudnia 2017 12:07

Słabnie popularność herbaty czarnej na rzecz zielonej fot. Shutterstock.com

Prognozy Euromonitora wskazywały w 2017 wzrost rynku herbaty o 1,2 proc. wobec roku 2016. Według danych rynek w tym roku osiągnie wartość 2,22 mld zł. Z kolei w roku 2018 i kolejnych latach rokuje się rozwój segmentu herbaty.

Jak pokazują badania, w 2018/2019 rynek może wzrosnąć od 1,4 do 2 proc. osiągając w 2021 roku wartość 2,47 mld zł, w porównaniu do 2018, gdzie rynek jest w stanie zbliżyć się do 2,25 mld zł.

Rozgraniczając rynek herbaty na poszczególne segmenty, słabnie popularność herbaty czarnej, której wartość w 2016 wyniosła 1,01 mld zł. Eksperci szacują w tym roku oraz w kolejnych latach jej spadek. Według prognoz w 2017 wartość czarnej herbaty może wynieść 1 mld zł, a w latach 2018/2021 kalkuluje się tendencję spadkową od 997,7 do 991,3 mln zł.

Bardzo dobre wyniki z kolei odnotowuje herbata zielona. W 2016 jej wartość wyniosła 268,3 mln zł. A w latach 2017/2021 te proporcje prawdopodobnie wzrosną. Analitycy Euromonitora prognozują, że wartość segmentu herbaty zielonej w 2017 roku urośnie do kwoty 283,2 mln zł, a od roku 2018 do 2021 może wynieść od 303,7 mln zł do 367,4 mln zł.

– Zielona herbata prawdopodobnie będzie nadal przyciągać konsumentów ze względu na korzyści zdrowotne i zróżnicowanie pod względem rozwoju nowych smaków. Jest to również poparte silną tradycją regularnego wypijania herbaty na niemal każdą okazję, a także sposobem picia herbaty w ramach zdrowego stylu życia – tłumaczy Lina Sidorenke, Senior Communications Executive, firmy Euromonitor.

Pozytywne prognozy dla herbat funkcjonalnych oraz zielonej wskazuje także Evangelos Evangelou, prezes Herbapolu. – Od dłuższego czasu obserwujemy rosnący trend prozdrowotny. Coraz więcej jest konsumentów, którzy mają bogatą wiedzę na temat dobroczynnych właściwości ziół i chętnie sięgają po herbatki ziołowe, co widzimy po wzroście kategorii. Równie popularny w ostatnim czasie jest trend związany z aktywnym trybem życia. Konsumenci dbają o regularną aktywność fizyczną i zrównoważoną dietę, w czego efekcie rośnie kategoria herbat funkcjonalnych. W mojej opinii to właśnie te dwa segmenty zanotują w najbliższym czasie największe wzrosty – ocenia sternik lubelskiej firmy.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.