Słodycze organiczne opanują rynek europejski?

Autor: www.dlahandlu.pl 25 lipca 2016 11:33

Chociaż termin „organiczny“ nie kojarzy się z łatwością z rynkiem słodyczy, wygląda na to, że europejskie marki coraz chętniej w takich wariantach się rozsmakowują – badania Mintel pokazują, że Europa jest odpowiedzialna za 63% nowych słodyczy organicznych wprowadzonych na świecie w roku 2015.

Obecnie Europa dominuje w zakresie globalnych innowacji w słodyczach organicznych. W 2015 roku o wiele mniej, tj. 24% takich produktów wprowadzono w Azji Pacyficznej, 7% w Ameryce ‎Łacińskiej, 6% w Ameryce Północnej i tylko 1% na Środkowym Wschodzie i w Afryce.

Według najnowszych analiz w oparciu o Globalną Bazę Nowych Produktów firmy Mintel, Niemcy są przodującym rynkiem europejskim, jeśli chodzi o wprowadzanie na rynek słodyczy organicznych. W 2015 Niemcy odpowiadały za 44% wszystkich słodyczy organicznych wprowadzonych w regionie. Stawia to Francję, drugi najbardziej innowacyjny rynek słodyczy organicznych w Europie, na drugim miejscu z 18% udziałem. Na kolejnych miejscach znalazły się Hiszpania (6%), UK (5%) oraz Republika Czeska (5%).

Okazuje się, że oświadczenia o tym, że produkt jest organiczny są bardzo popularne na niemieckim rynku słodyczy, ponieważ aż 10% nowych produktów wprowadzonych na rynek w 2015 roku było oznaczonych właśnie jako ‘organiczny’. We Francji natomiast, o wiele mniej, tj. 5% wszystkich słodyczy wprowadzonych na rynek w 2015 roku było promowanych jako ‘organiczne’. W Hiszpanii udział ten wyniósł 3%, zaś we Włoszech 2%.

Organiczna żywność jest dobrze odbierana przez konsumentów europejskich, co również wskazuje na duże możliwości rozwoju kategorii słodyczy w tym segmencie. Prawie jedna piąta francuskich (18%), niemieckich (17%) i włoskich (16%) konsumentów obecnie kupuje więcej organicznej żywności i napojów – to samo deklaruje 14% polskich i 12% hiszpańskich konsumentów. Co więcej, konsumenci są skorzy zapłacić więcej za produkty, które są organiczne, co potwierdza 18% respondentów w Niemczech, 17% we Francji, 16% w Polsce, 14% we Włoszech i 13% w Hiszpanii.

- Ponieważ kategorii słodyczy coraz mocniej i krytyczniej przyglądają się rządy, urzędnicy ds. zdrowia oraz sami konsumenci, producenci usilnie pracują nad tym, by ich produkty stały się ‚czystsze’ i bezpieczniejsze – wymieniają sztuczne barwniki i aromaty na naturalne i organiczne odpowiedniki, a także zastępują jaskrawe i bardzo kolorowe słodycze ‘z przeszłości’ ulepszonymi odpowiednikami ‘better-for-you’. W szczególności konsumenci z Niemiec są bardzo świadomi korzyści płynących ze stosowania organicznych składników, ponieważ wiążą się one ze zdrowymi nawykami żywieniowymi, a także z dbałością o środowisko naturalne - komentuje Marcia Mogelonsky, dyrektor ds. analiz w kategorii żywności i napojów w firmie Mintel.

Wzrost liczby organicznych wariantów jest również spowodowany faktem, że konsumenci stają się coraz bardziej wyczuleni na kwestię zdrowych składników, a często ich brak, w słodkich przekąskach. Aż dwie trzecie (66%) polskich konsumentów twierdzi, że obecny wybór zdrowych słodyczy nie jest satysfakcjonujący. Podobne informacje zebrano w innych częściach Europy. Na przykład 60% hiszpańskich, 60% francuskich, 56% niemieckich i 45% włoskich konsumentów również zgadza się z tą opinią.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,15

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.