Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Spada sprzedaż kawy w sklepach, rośnie w kawiarniach

Autor: Rzeczpospolita 19 grudnia 2013 09:03

Moda na picie małej czarnej poza domem zmienia rynek kawy w Polsce - pisze "Rzeczpospolita".

Ponad 3,38 mld zł wydano na kawę w sklepach od października 2012 r. do września 2013 r. - podaje firma badawcza Nielsen. Rok wcześniej kwota ta była o niemal 1 proc. wyższa. Zdaniem ekspertów, słabnące tempo rozwoju sprzedaży kawy w kanałach detalicznych ma związek z rosnącą konsumpcją kawy w segmencie HoReCa. Przewidują też, że kolejne lata przyniosą dalszy rozwój rynku gastronomicznego, zwłaszcza kawiarni sieciowych - pisze "Rz"

Grzegorz Łaptaś, ekspert z Roland Berger Strategy Consultants, zwraca uwagę, że zakupy kawy w kawiarniach stają się w naszym kraju stopniowo nawykiem konsumenckim. Kawiarnie - według firmy PMR jest ich w Polsce ok. 4,6 tys. - wpływają nie tylko na wielkość zakupów, ale także na gusta Polaków. Pijąc w nich espresso czy café latté ze świeżo zmielonych ziaren, chcemy podobny efekt uzyskać w swoich domach. Stąd boom na kawy ziarniste.

Większa sprzedaż kawy ziarnistej idzie w parze z rosnącym popytem na profesjonalne ekspresy do kawy. Dystrybutorzy kawy szacują, że w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2013 r. sprzedaż tych urządzeń urosła o 19 proc. - czytamy w "Rz".

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,12

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.