Sprzedaż cydru wyprzedziła gin i rum

Autor: pr 13 lipca 2015 12:44

Od czerwca 2013 do maja 2015 roku wartość kategorii cydru urosła niemal czterokrotnie –
z 25 mln zł do prawie 80 mln zł. Tym samym sprzedaż cydru wyprzedziła gin i rum.

Eksperci prognozują, że w 2015 roku jego sprzedaż może podwoić się wobec roku ubiegłego, kiedy to Polacy wypili około 10 milionów litrów.

- W najbliższych latach cydr stanie się jedną z najbardziej perspektywicznych części rynku alkoholowego w Polsce. Szacuje się, że w dość krótkim czasie uda nam się osiągnąć poziom 30-50 mln litrów w roku. W maksymalnej perspektywie powinniśmy dorównać rynkowi francuskiemu, czyli drugiemu najbardziej kojarzącemu się z cydrem. Być może spożycie sięgnie nawet 80 mln litrów - mówi Tomasz Kolecki-Majewicz, mistrz Polski sommelierów, współpracujący z marką Cydr Green Mill.

Jeśli te prognozy się sprawdzą a trendy w pozostałych kategoriach nie ulegną zmianie, cydr może zająć nawet piąte miejsce w kategorii alkoholi. W bieżącym roku wartość kategorii cydru przekroczyła sprzedaż  ginu (ok. 69 mln zł w okresie czerwiec 2014-maj 2015) i rumu (ok. 65 mln zł w okresie czerwiec 2014-maj 2015)[2]. Cydr w Polsce jest na tyle nową kategorią, że jest jeszcze wiele miejsca na pozyskanie nowych konsumentów. Raport KPMG z 2014 roku pokazuje, że aż 60 proc. Polaków jeszcze nie poznało cydru. Tylko 40% dorosłych Polaków miało szansę go spróbować.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.