Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sprzedaż parówek wzrosła o 7,6 proc. wartościowo

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 26 czerwca 2013 16:38

Sprzedaż parówek wzrosła o 7,6 proc. wartościowo

W ostatnich latach rynek parówek przeszedł wyraźną metamorfozę - wynika z raportu Badanie Panelowe Parówki 2010 vs 2013" przygotowanego przez Regis.

Grupa Marketingu Regis porównała ofertę parówek w maju 2010 r. i w maju 2013 r. Ceny podane w badaniu są aktualne w dniu wykonywania badania i uwzględniają promocje (maj 2010 i maj 2013). Przebadane zostały sieci kanału nowoczesnego: Tesco, Carrefour, Real, Auchan, Kaufland oraz dyskont Lidl.

Parówki jako grupa produktowa już od kilku lat zajmują pierwsze miejsce sprzedażowe na półce samoobsługowej wędlin w kanale nowoczesnym. Z danych firmy badawczej Nielsen (Dane za Nielsen (HM + SM Benchmark I-VI 2010 i I-VI 2012; kategoria: wędliny paczkowane) wynika, że w latach 2010-2012 ogólna sprzedaż wędlin na tej półce (w badanych sieciach) wzrosła wartościowo o 23,5 proc., a ilościowo o 19 proc. Kategoria parówek w tym samym czasie wzrosła wartościowo o 7,6 proc., a ilościowo o 5,7 proc.

"Jeśli badana sieć miała kilka marek własnych, uznaliśmy to za jedną markę. Wszystkie marki własne badanych sieci przypisaliśmy jako Private Label (jedna marka w danej sieci). W badanych przez nas sieciach zauważono znaczny wzrost dostępnych marek - z 37 (2010 r.) do 62 (2013 r.). Zanotowano wzrost o 68 proc. Największy wzrost ilościowy marek na półce zanotowała sieć Kaufland - o 180 proc. (9 marek więcej) i sieć Real - o 200 proc. (8 marek więcej). Jedynie w sieci Carrefour zanotowaliśmy spadek o jedną markę z 11 do 10 (-9 proc.)" - czytamy w raporcie.

"W ostatnich latach we wszystkich badanych sklepach przybyło SKU na półce samoobsługowej tej grupy towarowej. We wszystkich badanych sklepach liczba SKU wzrosła ze 100 (2010 r.) do 226 (2013 r.)! Zanotowano wzrost na poziomie 126 proc. Zwracamy uwagę, że parówki występujące pod markami własnymi Private Label też odnotowały duży wzrost - 150 proc. Najwięcej parówek przybyło w sieci Real - z 12 SKU (2010 r.) do 54 SKU (2013 r.); to aż 350 proc. wzrostu. Najmniejszy wzrost odnotowało Tesco - z 33 SKU do 50 SKU (52-proc. wzrost), ale ta sieć w 2010 r. miała już rozbudowaną półkę parówek, największą spośród wszystkich badanych sieci" - czytamy dalej.

  • ADAM 2013-08-01 17:28:42

    Wole kupić jakieś mięso i sam także robię podobnie jak Marta. Myśl dziewczyno. Nie trzeba mieć hodowli w łazience. Trzeba mieć mózg a nie sieczkę w głowie. Mąkę tez kupuję do określonej ceny, najczęściej u młynarza. Trzeba sobie umieć radzić, gdy wszyscy wkoło oszukują.

  • . 2013-07-02 08:56:21

    @Marta Tak, a w łaziencie pewnie trzymasz prosię na własne mięso, a na balkonie siejesz zboże na własny chleb...

  • Marta 2013-07-01 12:38:59

    A ja czytając swego czasu złe informacje odnośnie parówek, zaprzestałam kupowania parówek w ogóle i wędlin także. Robię sama. Na szczęscie jestem na emeryturze i mam czas.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.